Experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariton

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Berichten
157
Heb bij een kringloopwinkel een Experiabox op de kop getikt. 3€.
Omdat ik een KPN-modem heb zonder WIFI leek me dit een goedkope manier om aan WIFI te komen.
Ik kom er niet in.
Vrees dat KPN een klantcode erin heeft gezet die het telefoon nummer detekteert?
Iemand een oplossing?
 
als je dan ook even zegt wel type het is dan zou er iets gerichter een antwoord kunnen komen.
 
Als je een computer aansluit met UTP-kabel op de LAN 1-poort (niet op de WAN-poort!) van de Experia Box, zou de computer moeten worden voorzien van een IP-configuratie via DHCP (als dat ingeschakeld is, dat is bijna altijd zo).

Dan is het nog een kwestie van het IP-adres van de standaardgateway achterhalen via het commando ipconfig /all in de Opdrachtprompt en dit IP-adres kan dan worden ingevoerd in de webbrowser. Zo kom je in de webinterface.

Zie deze pagina voor de standaard, door KPN ingestelde IP-adressen, gebruikersnamen en wachtwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Al zou je erin komen dan heb je er nog niks aan. Experiabox moet geactiveerd worden door KPN. Dan zal eerst de oude gedeactiveerd moeten worden.
Maar goed, dat terzijde !
Je hebt dus een verouderd modem en KPN doet eigenlijk nooit moeilijk dus als je ze even belt dat je graag up to date wil zijn en een nieuw modem wil krijg je zo een nieuwe met WiFi.
 
Laatst bewerkt:
Type is ARV7519 PSTN WIFI certified.
Vrees dat Terrabo gelijk heeft.
Wel raar dat KPN die modems niet terug neemt als iemand overstapt naar bv glasvezel.
 
Type is ARV7519 PSTN WIFI certified.
Vrees dat Terrabo gelijk heeft.
Wel raar dat KPN die modems niet terug neemt als iemand overstapt naar bv glasvezel.

Hebben wij gehad met UPC. Dat kastje werd zo omgeruild. Mevrouw, we hoeven de oude niet meer. Tja, dan zit je met een kastje waar niemand wat aan heeft. Naar de milieustraat dus.

Maar ja, mensen denken dat je deze dan nog kan gebruiken. En dat gaat dus niet.
Bij de kringloop is het allemaal wel leuk en aardig, maar je hebt er werkelijk niets aan.

Een router met wifi is zo duur niet, kijk maar eens op tweakers.net en dan bij vraag en aanbod.

En...misschien heb ik er nog wel eentje liggen, maar dat moet ik even kijken.
 
xperiabox

Bedankt Femke voor je aanbod:thumb: maar ik ben al in de KPN winkel geweest hier en kan een nieuwe met WIFI morgen ophalen.
 
Beste Helpmij team

N.a.v. Uw mailtje zeg ik dat mijn probleem is opgelost., zoals uit in mijn laatste bericht al bleek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan