kan deze goedkope ddr2 in mijn systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
Hoi beste wizards,

ik heb een AMD Athlon 3800+ 2.00 Ghz 32 bits, een oudje dus. Het is een Asus bord wat me onzeker maakt. In 4 sleuven steken 2 kaarten van 1 Gb DDR2 667 DIMM 5-5-5

Ik kan op ebay 2x 4GB kopen DDR2 800 Mhz ----omschreven op de site als 2x 4GB Arbeitsspeicher PC2-6400 DDR2 800MHZ DIMM AMD Speicher Memory RAM

Zou dat passen met 667 Mhz vraag ik me af. Het is wel veel verschil van 2 naar 8 GB. Kaarten van 2 GB zijn veel duurder, zeker als het ASUS is

bedankt vast voor een antwoord!
 
Laatst bewerkt:
Wat zou ik er dan in kunnen steken -- gewoon 2 extra 1Gb modules, dan zit ik op 4 Gb natuurlijk Of kan er ook meer , tera honourable?

Behalve Asus zie ik een code M2NBP-VM-CSM staan, ik roep maar inde woestijn...
 
bedankt voor de link, Pier. Er staat dat het ondersteunt tot 800 Mhz zou het dan toch passen? Of zijn ze te groot watje eerder opmerkte?
 
Zou bij de plaatselijke pc boer 2 dual setjes a 2 reepjes van 2GB halen, zijn ze altijd te ruilen als die niet willen werken.
 
nog even voor de sport, op mijn oude PC - kunnen die 2 of zelfs 4x zo ´n geheugenbalkje 4GB aan, Pier? 16 GB RAM lijkt absurd

Maar ik ben verder, veel dank, ik ga het doen zoals je voorstelt
 
Gaf een link naar Asus van dat bord waar het bijstaat, max. 8GB kan erin.
 
Hoi Pier, er gaat hier iets mis. In een vergeten PC bleek nog dit 2GB bankje te zitten Kingston KVRKVR667D2M5K2/2G, die is gelijk aan de andere 1GB lijkt mij qua specs.

Maar na netjes plaatsen in een van de twee gleuven tussen de 1GB bankjes, gaat de PC bij opstarten heel eng piepen: en wil niet opstarten. Bankje eruit en het is weer als eerst .

Wat is hier aan de knikker, wat doe ik verkeerd ajb?
 
KVR667D2M5K2/2G
Is van een setje van 2x 1 GB DDR667, zijn het wel 2 reepjes?


Geheugen wil wel eens niet willen werken met andere die andere cas specs hebben.
Met alleen die "nieuwe"erin wil het ook niet?
 
het is een enkel reepje, dat alleen in de oude PC zat. hij zal het alleen ook wel doen denk ik nu ik je antwoord overweeg.
maar dan heb ik geen 4 GB en dat is de bedoeling.
Dus-- toch maar 2x 4 Gb 800 kopen, voor max. 8 GB RAM?
dank voor je hulp!
 
ik ga bij de pc-boer hier 2x2 GB kopen, dat is het beste, wat je zegt, groeten, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan