*.pst bestand verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterrrr

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2004
Berichten
79
Ik heb twee computers en een wd mycloud externe harde schijf.
Ik wil het *.pst bestand wat nu op mijn c: schijf van mijn computer staat verplaatsen naar de WD mycloud harde schijf zodat ik van af beide computers de mails kan benaderen.
Alleen dit lukt me niet.
Ik zie bestand-accountinstellingen-gegevensbestanden de link naar het *.pst bestand op mijn c:schijf maar kan deze niet veranderen.
 
Hoi hoi

Kan dat met kopiëren ook niet ? waarom zal verplaatsen moeten worden ?

Misschien je zoiets wat helpen kan ? ==> KLIK HIER !
 
Laatst bewerkt:
Je moet eerst het bestand verplaatsen (Kan alleen als Outlook gesloten is). Vervolgens via instellingen-configuratie-Mail het pad naar het .pst bestand aanpassen.
 
Je moet eerst het bestand verplaatsen (Kan alleen als Outlook gesloten is). Vervolgens via instellingen-configuratie-Mail het pad naar het .pst bestand aanpassen.

Verplaatsen lukt wel maar in outlook het nieuwe pad instellen lukt me niet.
 
waarom stel je niet gewoon op beide systemen de mail in.
dan komt het ook op beide systemen binnen.

je kunt namelijk met een 'shared' PST bestand ertegenaan lopen dat als 1 van de computers outlook heeft geopend dat het PST bestand wordt geblokkeerd voor andere toepassingen omdat hij 'geopend' is. Dus dan zul je eerst die outlook af moeten sluiten voordat je hem op je ander systeem kunt openen.

Je kunt beter op beide systemen de email instellen.
Ik ga ervan uit dat je geen exchange draait en dan kun je het beste met IMAP werken.
Bij IMAP blijven alle mails bewaard op de mailserver. Ook na het downloaden naar de computer.
Als je op een systeem een mail verwijderd wordt deze gesynchroniseerd zodat hij bij je andere systeem ook verwijderd is.
Als je mappen maakt om de mails te ordenen wordt dit ook gesynchroniseerd met de server en beide systemen. Ook eventueel met je smartphone.

Je kunt ook POP gebruiken.
Dan moet je een vinkje uitvinken die zegt 'Verwijder mails van server na downloaden'.
Dus de mails moeten na downloaden NIET verwijderd worden. Anders krijgt je ander systeem ze niet binnen.
Nadeel is dat de mails dus echt op 2 locaties binnenkomen. Als je een mailbericht verwijderd dan zul je dat ook op 2 locaties moeten doen.
Als je bij POP gebruik wilt maken van mappen om mails te orderen dan doe je dat lokaal op 1 systeem. Dus NIET op de server.
Dus dan synchroniseerd NIETS met elkaar.



In het kort:
Ik zou op beide systemen het mailaccount apart instellen.
Als je exchange gebruikt dan stel je exchange in
Daarna ga je voor IMAP
Als dat om de een op andere reden niet kan kun je eventueel POP gebruiken.



Met IMAP hoef je je overigens ook geen zorgen te maken over de backup.
Alle mails worden op 3 locaties opgeslagen! Je eigen 2 systemen en de server.


Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord.
 
RogerS heeft gelijk: Je moet buiten Outlook om de instelling aanpassen.
Dus Configuratiescherm starten (= control.exe ), de weergave op Kleine pictogrammen zetten, klikken op Mail (of e-Mail, wat er maar staat) en dan je gegevenbestandslocatie aanpassen naar de plek waar je het naar toe hebt gekopieerd.
Overigens (dikke waarschuwing): Je kunt een .pst bestand niet tegelijkertijd op meerdere computers gebruiken, alleen "1-voor-1". Dus eigenlijk is je idee niet goed, want je doel van een gedeeld .pst bestand is onbereikbaar/onuitvoerbaar. Is dezelfde waarschuwing die hans013 al gaf(!)

Wat mij betreft schrap je je hele plan als een zinloze onderneming.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
waarom stel je niet gewoon op beide systemen de mail in.
dan komt het ook op beide systemen binnen.

je kunt namelijk met een 'shared' PST bestand ertegenaan lopen dat als 1 van de computers outlook heeft geopend dat het PST bestand wordt geblokkeerd voor andere toepassingen omdat hij 'geopend' is. Dus dan zul je eerst die outlook af moeten sluiten voordat je hem op je ander systeem kunt openen.

Je kunt beter op beide systemen de email instellen.
Ik ga ervan uit dat je geen exchange draait en dan kun je het beste met IMAP werken.
Bij IMAP blijven alle mails bewaard op de mailserver. Ook na het downloaden naar de computer.
Als je op een systeem een mail verwijderd wordt deze gesynchroniseerd zodat hij bij je andere systeem ook verwijderd is.
Als je mappen maakt om de mails te ordenen wordt dit ook gesynchroniseerd met de server en beide systemen. Ook eventueel met je smartphone.

Je kunt ook POP gebruiken.
Dan moet je een vinkje uitvinken die zegt 'Verwijder mails van server na downloaden'.
Dus de mails moeten na downloaden NIET verwijderd worden. Anders krijgt je ander systeem ze niet binnen.
Nadeel is dat de mails dus echt op 2 locaties binnenkomen. Als je een mailbericht verwijderd dan zul je dat ook op 2 locaties moeten doen.
Als je bij POP gebruik wilt maken van mappen om mails te orderen dan doe je dat lokaal op 1 systeem. Dus NIET op de server.
Dus dan synchroniseerd NIETS met elkaar.



In het kort:
Ik zou op beide systemen het mailaccount apart instellen.
Als je exchange gebruikt dan stel je exchange in
Daarna ga je voor IMAP
Als dat om de een op andere reden niet kan kun je eventueel POP gebruiken.



Met IMAP hoef je je overigens ook geen zorgen te maken over de backup.
Alle mails worden op 3 locaties opgeslagen! Je eigen 2 systemen en de server.


Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord.

bedankt voor je antwoord. ik haal echter bij een imap server en bij een pop server de mail op.
Het is voor mij niet erg dat ik niet vanaf twee computers tegelijk in de mail kan werken.
Ik ben of op de ene of op de andere plaats.
Dus heb ik op dit moment de link naar de gegevens bestanden van mijn po-server kunnen instellen zodat die in het pst bestand op de nas kijkt.
Alleen lukt het me niet om de verwijzingnaar het imap bestand op mijn nas server goed te krijgen.
 
RogerS heeft gelijk: Je moet buiten Outlook om de instelling aanpassen.
Dus Configuratiescherm starten (= control.exe ), de weergave op Kleine pictogrammen zetten, klikken op Mail (of e-Mail, wat er maar staat) en dan je gegevenbestandslocatie aanpassen naar de plek waar je het naar toe hebt gekopieerd.
Overigens (dikke waarschuwing): Je kunt een .pst bestand niet tegelijkertijd op meerdere computers gebruiken, alleen "1-voor-1". Dus eigenlijk is je idee niet goed, want je doel van een gedeeld .pst bestand is onbereikbaar/onuitvoerbaar. Is dezelfde waarschuwing die hans013 al gaf(!)

Wat mij betreft schrap je je hele plan als een zinloze onderneming.

Tijs.

bedankt voor je reactie. Ik heb jou volgorde geprobeerd. Klopt helemaal, maar als ik de link wil aanpassen is dit niet mogelijk en kan ik niets veranderen?
 
https://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html
Outlook
Om de database van Microsoft Outlook te verplaatsen, moet het bestand OUTLOOK.PST worden verplaatst. Dit bestand is opgeslagen in de map C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook\ (standaard verborgen). Vanaf Outlook 2010/2013 wordt het archiefbestand OUTLOOK.PST standaard opgeslagen in de submap Outlook-bestanden van de persoonlijke map C:\Gebruikers\inlognaam\Documenten. Nadat Outlook is gesloten kan het bestand OUTLOOK.PST eenvoudig vanuit de Windows Verkenner met knippen (CTRL-X) en plakken (CTRL-V) naar de persoonlijke map op de datapartitie worden verplaatst (bijvoorbeeld D:\inlognaam\Outlook). Nu het bestand van de oorspronkelijke locatie is verwijderd, zal Outlook bij het opstarten een foutmelding tonen omdat het de database niet meer kan vinden. Navigeer naar de nieuwe locatie van het OUTLOOK.PST-bestand (accepteer daarbij de foutmeldingen) en herstart Outlook. Is het automatisch archiveren actief dan moet ook het bestand ARCHIVE.PST op vergelijkbare wijze worden verplaatst. Herhaal deze procedure als er nog meer PST-bestanden in deze map aanwezig zijn!

Als je hem vanaf ergens anders (NAS) wil sharen, moet je dus de NAS als drive-letter mappen... !
Bijv als F en dan de juiste map kiezen voor de pst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan