medion mt316 zonder geluid onder windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Berichten
2.093
Hallo allemaal,

Is voor bovenstaande pc nog een driver voor het geluid te downloaden?
Onder XP krijg ik hem wel aan de praat maar onder windows 7 niet.
Op site van medion niets gevonden
 
Mogelijk kunnen we wat vinden als je ons de PCI ID (ook wel Hardware ID genoemd) geeft:
Start Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), dubbelklik op de geluidsadapter, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het pulldown menu, rechtsklik op de bovenste teruggekomen PCI ID en kies Kopiëren.
Plak die in de volgende posting.

Tijs.
 
Jij hebt volledige gegevens bij zich, ... kijk even of je dus HIER eigen driver vinden kan :(

Of ==> HIER ?
 
Laatst bewerkt:
Tijs,

High Definition Audio-apparaat
staat bij windows 7

Onder xp
ac97

Bij medion vind ik geen driver voor windows 7
 
Laatst bewerkt:
:confused: En jij weet zeker dat die voor W7 driver moet zijn ??

is het dat niet gewoon een algemeen OS audio driver ? ... of zoiets bij Realtek of ook via update niet te krijgen is ??
 
Laatst bewerkt:
Luuk kijk maar even goed en aandachtig zoiets KLIK HIER ! volgens mij je kan wel zoiets installeren ! :thumb:

Audio.jpg
 
Laatst bewerkt:
[Ergernis mode on]
Ik vraag toch iets heel anders! Ik vraag de PCI ID, ik krijg een of andere algemene beschrijving... Hoe specifiek moet ik instructies opstellen om ze ook (tot de letter) uitgevoerd te krijgen?
[Ergernis mode off]

Bij AC97 hoort geen specifieke merknaam (zie hier dat het een standaard is), dus het zou zomaar kunnen dat de link van ROYONIX van hier boven niet helpt. Wat zéker werkt hadden we kunnen uitzoeken je als je gewoon dat gemeld had waar ik om vroeg in mijn vorige posting. :rolleyes::mad:

EDIT, toevoeging: Zou zomaar kunnen dat het PCI ID het volgende is: PCI\VEN_1002&DEV_4370&SUBSYS_71241462

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dan krijg ik onderstaande, dit zie ik onder xp
HDAUDIO\FUNC_01&VEN_434D&DEV_4980&SUBSYS_70911462&REV_0904
HDAUDIO\FUNC_01&VEN_434D&DEV_4980&SUBSYS_70911462


En volgende nog gevonden
C media ac97 audio codec cmi 9880L
 
Het lijkt te kloppen dat het een C-Media CMI9980 chip betreft.

Daar zijn zeker geen recente drivers voor te vinden. Wat je kunt proberen is deze driver downloaden, uitpakken, in Apparaatbeheer (onder W7, natuurlijk) rechtsklikken op je audio-kaart en dan kiezen voor Stuurprogramma installeren -> Aangeven dat de driver lokaal op de computer staat -> Bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt (submap cmedia-hda).

PS: Ik ga hier van W7 32-bit uit. Mocht je 64-bit W7 hebben, dan dezelfde procedure, maar dan met de driver die hier te downloaden is (submap Cmedia_v5.12.1.9(WHQL)\Driver).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat je er wat aan hebt gehad. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan