Lens voor feesten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexa319

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2013
Berichten
61
Hey,

Ik gebruik de canon eos 1200d, deze bevalt mij zeer goed. Echter heb ik een upgrade nodig. Momenteel maak ik veel foto's op feesten, maar omdat het daar zo donker is moet ik de sluitertijd hoger zetten waardoor alle mensen er wazig op staan. Ik zoek een lens voor feesten, die veel licht opneemt in weinig tijd.
Ik wil het liefst niet meer als €500 uitgeven. Ik heb er al diversen gevonden maar deze zijn over budget.
CANON EF 17-40MM F/4.0L USM
Canon EF 24-105mm f/4L IS USM Lens

Dankjewel voor het lezen en de hulp!
 
Die camera heb ik ook!

Je kunt en ook een betere flitser opzetten toch?
Of helpt dat niet?

Anders kan ik je helaas niet helpen!
 
Jammer genoeg gaat het niet zo simpel...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Marktplaats?
http://www.marktplaats.nl/a/audio-t...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

en zgan:
http://www.marktplaats.nl/z/canon-e... 17-40MM&attributes=S,31&startDateFrom=always

En ik koop nog wel eens via Amazon.de met credit kaart heb je nog extra garantie...
http://www.amazon.de/gp/offer-listi...keywords=Canon+EF+17-40mm+L+USM&condition=new

Bij de goedkoopste staat dat je EERST met de verkoper contact op moet nemen, doe dat dus en vraag na waarom en zo...
het lijkt een nieuwe te zijn.

Of via Ebay
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=Canon+EF+17-40mm+L+USM&_sacat=0
Als je met credit kaart of met Paypal betaalt heb je daar ook meer zekerheid.
Bij dit soort aankopen stuur ik altijd eerst een mail of de gegevens wel kloppen.. en of ik het goed begrepen heb...

via Ebay heb ik oa in de UK mooie en 'n goedkoop laptopscherm gekocht (bijan de helft vd prijs hier). Mailen heen en weer ging snel en zeer correct. Heb de reviews altijd goed gelezen enz...
Het is wat meer werk dan in NL kopen, maar als je je goed voorbereid. Uiteraard blijft er altijd een klein risico maar waar heb je dat niet... zelfs de V&D bonnen bleken niet veilig.. stel je had nog voor 100 euro er liggen om te sparen voor iets leuks...
 
Laatst bewerkt:
Als je met bestaand licht wilt fotograferen, en niet wilt flitsen, is er eigenlijk maar één optie: zet een objectief met vaste brandpuntsafstand op je camera. Bijvoorbeeld de ordinaire 50 mm standaardlens. Het leuke is: die kost geen drol, levert prima kwaliteit en heeft doorgaans een lichtsterkte (1.8) waar geen enkel zoomobjectief aan kan tippen! Een standaardobjectief op een Canon 1200 heeft ook nog als voordeel dat je een verlengingsfactor hebt van zo'n 1,6, dus i.p..v. 50 mm heb je dan een brandpunt van 50*1,6=80mm. En dat is voor feestjes, waar je vaak mensen in gesprek fotografeert, een fantastische brandpuntsafstand.
De prijs van lichtsterkere objectieven loopt astronomisch hard op voor elke stop die je wilt winnen, dus dat is een strijd die je alleen met een hele volle portemonnee kan winnen :).
 
Hartelijk dank voor deze oplossingen. Ik zal hier zeker naar kijken. Is het misschien iets om een andere body te nemen? Of is glas echt het verstandigste om in te investeren?
 
Ik heb nog nooit een body gehad die foto's kon maken. Daar zat altijd een objectief op. En het gekke is: de kwaliteit daarvan bepaalt voor de volle 100% de kwaliteit van de foto :). Ik zeg ook altijd tegen mijn cursisten: je koopt een objectieven systeem, niet een camerasysteem. Hoe je het ook wendt of keert: dat is niet meer dan een (meer of minder luxe) zwarte doos waar het beeld in zit. De duurste camera maakt met hetzelfde objectief dus dezelfde kwaliteit foto als de goedkoopste. En dat geldt omgekeerd ook voor de duurste lens. Ja, ik weet het: de kwaliteit van de sensor doet ook nog een duit in het zakje (met name qua ruis) maar het is vooral de kwaliteit van het objectief die de (technische) kwaliteit van je foto bepaalt.

Dus: investeer in je objectieven, en niet in de camera. Wil je écht vooruit met kwalitatief betere foto's, denk dan op termijn aan een fullframe body; dan maak je ook qua camera een kwaliteitssprong.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan