passthrough username

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
216
ik heb een sql script gemaakt welke goed loopt. ik bengin met het uitlezen van de systeemvariabele user
Code:
DECLARE @usr char(30)
set @usr =user 
print @usr

in management studio werkt dit perfect maar als ik het script draai via pass-through op ms access 2010 dan herkent hij de user variabele niet meer. wat doe ik fout?
 
Een passthrough draait op een andere server. De vraag is of je die dan wel mag uitlezen. Zal toch wel iets als admin of sa of zo zijn, dus of je er veel aan hebt?
 
ik connect naar de server met een gebruikersnaam. in mijn geval trusted connection dus mijn windows gebruikersnaam. dit zal dus geen admin of sa moeten zijn maar gewoon mijn windows naam.

ik heb een table waar gebruikers hun data in dumpen. deze data heeft een veld gebruiker. mijn script moet de records van deze gebruiker aanpassen en het script wordt via passtrue door de gebruiker gedraait. een username variabele kan hierbij helpen de juiste records te selecteren.

het enige wat ik dus moet hebben is de variabele @usr die gevuld moet worden met een waarde die de gebruiker identificeerd

Code:
DECLARE @usr char(30)
set @usr =session_user

ik heb inmiddels session user, user en nog enkele andere geprobeert
 
heb besloten om het dmv een qrydef vanuit vba te doen. de bron query is zonder deze regel en dmv vba qrydef bouw ik de query op met een vba variabele, dit werkt prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan