Router herstart wanneer windows 10 laptop wordt aangesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

winlux

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Berichten
354
Hallo,

Sinds een aantal weken herstart en/of crasht mijn Ziggo ubee modem wanneer mijn laptop wordt aangesloten. Het rare vind ik dat het op random momenten ook kan voorkomen, bijvoorbeeld ik zat in een skype gesprek en opeens ging de router uit/aan. Ik heb dit probleem overigens alleen hier op deze router en nergens anders, maar het probleem zit wel in mijn laptop want geen enkel ander apparaat heeft dit probleem.

(Ik heb niet meer informatie want ik zou niet weten waardoor dit kan komen)

Mvg,
Tim

EDIT:
Het probleem lijkt verholpen door het resetten van de router.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tim. Laten we beginnen met je probleem oplosser in je laptop. Of staat de laptop steeds in standby modus.

Is dit wat. Je kunt proberen even die router te omzeilen door een laptop direct op de modem aan te sluiten. Als de verbinding dan wél stabiel is weet je dat het aan de router ligt. Wacht rustig af op andere helpers.
 
Laatst bewerkt:
Haal de modemrouter eens 2 minuten van de stroom af om vervolgens de stroom er weer op te zetten.
 
Oh sorry, ik bedoel de modem ipv router, ik ben altijd direct verbonden aan het modem. Ook is de router al 2 minuten uit geweest. En de laptop staat bijna nooit in Standby mode.
 
Ik kan prima verbinden met internet, alleen herstart / crasht de router wanneer ik verbind voor de 1e keer, daarna werkt het prima.

EDIT:
Ik zie wel op vaal plaatsen op internet dat een modem kan crashen door een IP conflict, op het moment dat ik men laptop aandeed stond op een andere laptop namelijk dat er een apparaat is met hetzelfde IP. Ik gebruik nergens een static IP dus dat vind ik iet wat raar;

ouERdMe1ph.png
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Hoi,
Schakel IPv6 eens uit (Klik op je verbinding>eigenschappen>vinkje weghalen bij IPv6).
 
Okè, het laatste wat ik in dit topic las was "herstart je router" ik heb dit gedaan vanochtend en het heeft niets geholpen helaas. Maar ik heb zojuist mijn MAC adres een static IP gegeven (.69 op het eind) waarvan ik zeker weet dat geen enkel apparaat dit gebruikt. En Ipv6 heb ik al uitgeschakeld, aangezien dit het eerste was dat ik vond toen ik dit probleem opzocht, helaas hielp dit ook niet. Ik hoop dat mijn IP veranderen heeft geholpen, maar dat zie ik later was want het gebeurd op random momenten in de dag.
 
Ik kom zonet thuis met men laptop, en de modem herstart weer wanneer ik verbind. Ik heb gister ingesteld in de router dat de IP's die toegekend worden aan apparaten moeten starten met tellen vanaf .80 op het einde. En wat me wel opvalt is dat het gebeurd als ik eerst met een ander netwerk (WIFI in dit geval) verbonden ben, en erna verbind ik met de UTP kabel thuis en dan valt het uit.

Enkele screenshots:
Ethernet instellingen: https://snapr.pw/i/484552f1a7.png (Ik gebruik de DNS servers van google omdat ik deze fijner vind dan die van Ziggo, en voordat ik ze op google gezet heb, was het probleem al)
WIFI instellingen: https://snapr.pw/i/f7ae793bf9.png

Anti-Virus: Avast Internet Security (Kan ook de dader zijn?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan