SQL Query met variabele FROM tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
1.895
Beste mensen,

Ik heb momenteel een inlogsysteem op mijn site. Wanneer iemand inlogt, wordt men doorgestuurd naar een 'logged_in' php pagina waarin onder andere het volgende staat:

<font face="verdana">Hoi, <?php echo $_SESSION['user_name']; ?>. Je bent ingelogd.</font><br />

Bij $_SESSION['user_name'] komt dus de gebruikersnaam te staan wanneer je inlogt. Dit wilde ik gebruiken voor nog iets anders.

Iedere gebruiker heeft een eigen tabel in de database met daarin 'cijfers' en 'vakken' (school). Nu wil ik het zo hebben dat als persoon Piet inlogt, ook de tabel Piet tevoorschijn komt. Momenteel heb ik de volgende query die wordt getoond na het inloggen:

$sqlvak = "SELECT Vak, ROUND(((Periode1 + Periode2 + Periode3) / 3), 1) AS Gemiddeld, Periode1, Periode2, Periode3 FROM piet";

Het idee is dus dat bij FROM bij iedere gebruiker een andere tabel wordt opgeroepen. Echter mag ik niet FROM $_SESSION['user_name'] gebruiken. Waarom weet ik niet. Is er een andere manier om het op te lossen? Ik denk dat ik te moeilijk denk.

Het is voor een project informatica in 6 atheneum. Mocht er nog informatie missen, dan hoor ik het wel.
 
Heb het al :)

Ik heb het volgende gedaan:
$id = $_SESSION['user_name'];

$sqlvak = "SELECT Vak, ROUND(((Periode1 + Periode2 + Periode3) / 3), 1) AS Gemiddeld, Periode1, Periode2, Periode3 FROM $id";
$result = $conn->query($sqlvak);

Was inderdaad redelijk simpel :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan