windows 2012R2 extreem traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.876
Hallo, Ik zit met een probleem met server 2012R2. (Xeon E3 met 16 GB Ram en 1 TB Raid 1
De server is regelmatig extreem traag, met name op de shares en software die vanaf de server wordt gestart op de clients, en ik kan niet echt achterhalen waar het vandaan komt.
Er zijn dan de volgende problemen :

Server reageert traag op RDP login (soms wel 2 minuten eer je je desktop hebt)
Data opvragen uit de betrekkelijk kleine) database duurt dan tussen de 5 en 20 seconden (normaal bijna instant)
Bestandje van 100 MB via netwerk naar gedeelde share kopieren duurt meer dan 5 minuten
netwerkshares geven soms gewoon een time-out en een nieuwe poging werkt dan wel weer
Server verschijnt dan soms niet eens in netwerkoverzicht.
Log geeft dan een entry " De gebruikersconfiguratie voor gebruiker xxxxxxx kan niet binnen de toegewezen tijd van server xxxxxxx.local worden geladen door Extern bureaublad-services" (betreft dus mijn inlog)

Server staat als (enige) domaincontroller in het domein. Taakbeheer geeft geen vreemde dingen aan; ook als de server traag is komt processorgebruik niet boven de 5-10%, geheugen max 24%,harddiskgebruik rond de 2-4% en (Gigabit)netwerk nog niet eens aan 1% . Er is ook geen sprake van storing of opnieuw opbouwen van de Raid array.

Server lijkt dus niets te doen en grotendeels Idle, maar is toch niet vooruit te branden.

Logboek geeft niet echt iets aan wat op een oorzaak zou kunnen duiden. Wel staan er een aantal DNS fouten en regelmatig terugkerende waarschuwingen zoals onderstaande ongeveer eens per uur :

Code:
Kan de beschrijving voor gebeurtenis-id ( 4013 ) in bron ( Microsoft-Windows-DNS-Server-Service ) niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen, of neem contact op met de leverancier van het onderdeel voor een nieuwere versie.

Als de gebeurtenis vanaf een andere computer is opgeslagen, of van een externe computer is doorgestuurd, dient u mogelijk de weergave-informatie b .

Heeft iemand een idee waar ik dit moet (beginnen te) zoeken?
 
Het lijkt langzaam alleen maar erger te worden.:(

Probeer momenteel een scanner van Sophos te kopieren naar een share. Bestandje van amper 125 MB. Geeft aan dat het 15 minuten duurt. Snelheid piekt tot minder dan 1 Mbit en valt dan nog verder terug...

sophos1.png

sophos2.png
 
Laatst bewerkt:
Maak je gebruik van een write of read cache op je raid controller? het gaat hier toevallig toch niet om een Dell server met een H310 raid controller? Of een software RAID 1 (dus via windows?)

Zou je is een harddisk speedtest op de server kunnen draaien? bijvoorbeeld met: CrystalDiskMark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan