pascal28nl
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 13 jan 2016
Geachte experts
Vraag 1:
Onderstaande macro voegt een nieuwe regel toe onder de laatste regel.
Ik zou graag willen dat er een regel toegevoegd wordt onder die regel waarin zich de actieve cel bevindt, dus als cel B8 of C8 of D8 actief is en je voert deze macro uit, dat er dan een nieuwe regel komt onder 8. (komt dan dus tussen regel 8 en 9 in en wordt dan de nieuwe regel 9) Deze ingevoegde regel dient ‘leeg’ te zijn, maar wel voorzien van keuzelijsten (validatieregels) en formules zoals in de rest van de tabel, dat werkt nu al wel goed als je een regel onderaan laat toevoegen.
Vraag 2:
Stel bovenstaande invoegen van een regel werkt. Wat nu als ik aan de tabel (later) een kolom toevoeg (stel: kolom H ,waar een keuzelijst aan ‘verbonden is’ en validatieregels) En ik ga een regel tussenvoegen (regel 9), werkt de keuzelijst (validatieregels) dan ook voor cel H9?
Opmerking:
Heb zeer weinig verstand van macro’s enz. heb onderstaande macro ook weer ergens van het web geplukt. Misschien kunnen jullie me verder helpen, bij voorbaat dank.
Sub Invoer_nieuwe_regel()
‘
‘ Invoer_nieuwe_regel Macro
‘
‘ Sneltoets: CTRL+n
‘
Sheets(“Invoer”).Select
Application.Goto Reference:=”Invoer_template_regel”
Selection.Copy
Application.Goto Reference:=”Invoer_laatste_regel”
Selection.Insert Shift:=xlDown
Application.CutCopyMode = False
Application.Goto Reference:=”invoer_begin”
Selection.End(xlDown).Select
Selection.End(xlDown).Select
ActiveSheet.Cells(ActiveCell.Row + 1, ActiveCell.Column).Select
End Sub
Vraag 1:
Onderstaande macro voegt een nieuwe regel toe onder de laatste regel.
Ik zou graag willen dat er een regel toegevoegd wordt onder die regel waarin zich de actieve cel bevindt, dus als cel B8 of C8 of D8 actief is en je voert deze macro uit, dat er dan een nieuwe regel komt onder 8. (komt dan dus tussen regel 8 en 9 in en wordt dan de nieuwe regel 9) Deze ingevoegde regel dient ‘leeg’ te zijn, maar wel voorzien van keuzelijsten (validatieregels) en formules zoals in de rest van de tabel, dat werkt nu al wel goed als je een regel onderaan laat toevoegen.
Vraag 2:
Stel bovenstaande invoegen van een regel werkt. Wat nu als ik aan de tabel (later) een kolom toevoeg (stel: kolom H ,waar een keuzelijst aan ‘verbonden is’ en validatieregels) En ik ga een regel tussenvoegen (regel 9), werkt de keuzelijst (validatieregels) dan ook voor cel H9?
Opmerking:
Heb zeer weinig verstand van macro’s enz. heb onderstaande macro ook weer ergens van het web geplukt. Misschien kunnen jullie me verder helpen, bij voorbaat dank.
Sub Invoer_nieuwe_regel()
‘
‘ Invoer_nieuwe_regel Macro
‘
‘ Sneltoets: CTRL+n
‘
Sheets(“Invoer”).Select
Application.Goto Reference:=”Invoer_template_regel”
Selection.Copy
Application.Goto Reference:=”Invoer_laatste_regel”
Selection.Insert Shift:=xlDown
Application.CutCopyMode = False