welke ram heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

markvn87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2016
Berichten
3
Hallo ik heb een vraag, ik heb een dell optiplex 755 met 2gb ram (2x1gb) en 160 gb geheugen met windows 10. Nu wil ik het werkgeheugen upgraden naar 4, 6 of 8gb. Er zijn 4 sloten beschikbaar en hij kan max 8gb aan, wat is het beste om te doen en welke ram heb ik nodig? Alvast bedankt.
 
Je hebt DDR2 modules nodig, maximaal van 2GB elk. Beste is om setjes van 2 te nemen van dezelfde modules, dat geeft de minste problemen. Iets van Kingston ValueRam werkt vaak prima voor de Dell machines.
 
Hier een overzichtje....dit zijn sets van 2x 2Gb = 4 Gb /set , als je naar 8 Gb wilt heb je dus 2 van deze sets nodig zoals hierboven al vermeld werd..
 
Bedankt! Hebben jullie toevallig ook een goede webshop waar jullie je hardware kopen?
 
Kan ik eigenlijk ook 2 x 1gb toevoegen of heb ik dan kans dat die niet matched met wat ik al heb?
 
ja, je kunt ook prima 2 x 1 GB toevoegen, zolang je de nieuwe modules maar in het andere kanaal stopt ;)
 
Koop din dat geval hetliefst een set van hetzelfde merk als de set van 1 Gb en het liefst ook met dezelfde CL-waarde.
Dan loop je het minste kans op problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan