Wifi kloon controleren i.c.m. snelheid powerline adapters

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste lezers,

Ik heb thuis drie Powerline adapters. Alle drie een verschillend merk. De laatste die ik heb gekocht is de Devolo 500 AV Wireless+. Handig vanwege het ingebouwde draadloze accesspoint. Nu zit ik met twee vragen.

1. De snelheid valt mij wat tegen (rond de 10-20 mbps). Er valt overigens prima mee te werken. Verder weet ik dat drie verschillende merken de snelheid wat omlaag kan brengen. Verder is het huis bijna 30 jaar oud. De adapter aan de router is er een met een max. van 200 mbs. De overige twee zijn 500 mbs. Is de snelheid die ik behaal normaal in deze situatie? Valt er nog iets aan te sleutelen? Ik meet de snelheid zowel op een PC (Broadcom NetXtreme 57 gigabit controller) als op mijn iPad. De resultaten komen redelijk met elkaar overeen.

2. Ik maak gebruik van het draadloze accesspoint op de Devolo adapter. Ik heb gekozen voor het klonen van mijn standaard wifi. Hierdoor kun je gewoon altijd hetzelfde netwerk gebruiken. Mijn vraag is nu: hoe weet ik of mijn apparaat (bijv. iPad) ook daadwerkelijk gebruik maakt van het draadloze accesspoint? Bestaat er een tool om dit te achterhalen? Ik vraag dit omdat ik maar één adapter heb van Devolo en of de router wel in staat is om via een ander merk adapter (Conceptronic) de netwerkgegevens door te sturen naar de Devolo?

Groet,
Anton

Wat nog wel eens een probleem wil zijn bij powerline is de verschillende groepen in de meterkast.
Ze werken prima over 1 groep maar over meerdere een stuk minder.

Voor android heb je het appje 'inssider'. Ik weet niet of die er ook is op IOS. Maar met dat appje zie je alle netwerken bij jou in de buurt, ook de eventuele verschillende accespoints.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan