XP in Hongaars

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelStromph

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Berichten
120
Ik wil iemand helpen in Hongarije met zijn computer, een XP. Maar ik ken de Hu-terminologie niet. Heb wel een XP op zolder. Ik wil die afhalen en in het Hongaars laten draaien (Language pack???). Weet iemand hoe ik dat moet doen???? Bij voorbaat dank. Kárel Stromph
 
Mik, Mijn dank is groot, doch mijn probleem groeit. Heb de XP uit de mottenballen gehaald, afgestoft en aangezet. Doch hij slikt geen van de 7 USB slots. Op elke slot en wat ook insteek (key of dongle) zegt ie dat het USB apparaat niet wordt herkend.

Ja ik spreek Hongaars (maar helaas geen computerees Hongaars).

Wat moet ik doen om de USB's actief te krijgen? Want het Internet dongle wordt op de USB aangesloten.

Groet, Karel
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste moet je in het Bios controleren of de systeemtijd nog correct is, na zo'n lange tijd van stilstand kan het gebeuren dat de, op het moederbord aanwezige, CMOS-batterij (CR2032) leeg of bijna leeg is.
Daardoor kunnen bepaalde opties in het Bios gewijzigd of uitgeschakeld zijn.
Kijk eens bij apparaatbeheer of er geen gele driehoekjes met een uitroepteken staan bij "universal serial bus-controllers".
 
Hi Mik, neen, ik heb de tijd ingeschreven en het loopt correct. Voorts beweert hij, dat de USB poorten correct werken. Geen der memory-keys ziet hij echter (hij meldt actief, een schild rechtsonder, geel driehoek "Het USB-apparaat wordt niet herkend". Als ik naar de "USB-poorten kijk", beweert hij dat ALLE USB poorten goed werken. Om een of andere domme reden, wil hij de memory key als apparaten zien, i.p. van een disk of zoiets.

Overigens is het NIET helemaal waar dat ik hem in de mottenballen gezet had. Hij is nog steeds op mijn bureau (gebeleven), naast de W7 computer en de twee waren met een 20 jaar oude "ST*RVIEW" Server Sharer (SV201) http://www.startech.com/~SV201 aan de keyboard, muis en scherm verbonden. Was schitterend 2x op de rechter Ctrl toets slaan en de andere computer kwam op hetzelfde scherm, toetsenboard en muis. In het begin gebruikte ik het 30x per dag - om de nieuwe computer in te richten. Daarna werd het minder, daarna nog minder. Laatstelijk een ½ - 1 heel jaar niet meer (vandaar het mottenbalbegrip) Ik heb echter slechts een WiFi dongle. Als ik de op de XP wilde draaien, dan pulgde ik de dongel daarop, als de machine nog uit stond. Na het aanzetten werkte de Internettoegang perfect. Dat ding weet natuurlijk niet op welk apparaat ie ingeplugd is. Hij doet het niet meer ligt aan starview???. Inmiddels losgekoppeld, eigen scherm, eigen tb en muis, maar HIJ WERKT niet. Diverse malen uit- en aan gezet: de nada. Doet niets. Omdat ik hem al lang niet gebruikt heb het begrip mottenballen. Hij vertikt het. USB poort meldt "onbekend aparaat". Hij zou een storing veroorzaakt hebben. Dat zegt ie zowel aan de 4 USB slots aan de achterkant als alle 3 slots aan d voorkant en met ALLE 8 USB keys en natuurlijk de dongel, hij ziet geen van de 8, 2 TB US-HDD's. Kortom geen ingang van buiten af. CD/DVD (E:\) speelt ie wel af. In Hongarije is 75% van de computers nog steeds een XP.

Ik zou het heel graal willen laten draaien en dan in het Hongaars.

Als je me kunt helpen ben je een hös (held in het Hongaars). Groet, Kárel
 
Deze oplossingen ken je wellicht al.
Ik hoop dat de voeding v.d. pc nog ok is, daar zou het probleem ook kunnen liggen omdat, zoals je wel weet, verschillende voltage's worden afgegeven.
Wat ik weleens als paardenmiddel heb toegepast (in het verleden bij vrienden/familie) is de stuurprogramma's van betreffende hubs verwijderen.
Die worden als het goed is door Windows weer teruggezet.
Als je geluk hebt werkt dat maar dat is niet 100% zeker.
 
Neen, die ken ik niet, hoe verwijder ik die hubs? En als ik er met 1 begin, zou die daarna e
weer kunnen draaien, of moet ALLE verwijderen?
 
Ik draai op een dualboot (XP en Win 7) zal straks even onder XP gaan kijken en laat het je later weten, ben nu even met andere dingen bezig.
Je andere vraag is verplaatst naar de sectie Fotografie>Algemeen.
 
Mik, dat is hem natuurlijk. Dualboot. Ik heb zojuist Paragon gekregen van Nero voor een korting (of gratis in een package deal). Is die wel betroouwbaar? Ik heb bovendien geen origineel XP maar een eerste backup (na installatie - heb enkele malen gebruikt, hij werkte goed). Kan ie daar van als 2e partitie draaien???? Ik heb ook in de downloads opgeslagen SP1, SP2 en SP3 (voor het geval de 1e backup zonder SPs is). Is Paragon400 goed??? 3 jaar geleden kreeg ik paragon ook gratis, maar toen ik hem een ½ jaar niet gebruikt heb, was ik de licentie kwijt. Geen koshere jongens die Paragon????

Waar staat dualboot hier op deze forum????
 
Mik ik heb mijn XP aan de praat gekregen, de monitorkabel was gebroken, werkt NU perfect. MAAR ik kan de Hongaarse versie niet op mijn computer krijgen, ik heb de indruk dat die NIET MEER bestaat. Of doe ik iets fout? Zie jij kans te bezien of JIJ hem kunt downloaden?

Jij weet waarschijnlijk het volgende. Als die Hongaar een systeem copy maakt op een CD van zijn XP en naar me opstuurt, kan ik DIE INSTALLEREN????? Groet, Karel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan