beveiliging sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwprograms

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2015
Berichten
52
Lezers

ik ben een aantal in Excel gemaakte bestanden aan het omzetten naar Calc en aangepast. Helemaal goed gegaan. Toch zit ik met het volgende:

de sheets zijn in Excel beveiligd met de instelling dat alleen de onbeveiligde cellen beschrijfbaar mogen zijn.
Open ik het in Calc dan wordt dat wel overgenomen maar kan ik ook de niet beveiligde cellen te selecteren. Weliswaar zijn deze niet beschrijfbaar, maar dat is niet wat ik wil.
Vervolgens verwijder ik de beveiliging in Calc en beveilig de sheet met wachtwoord en "beveiligde cellen niet beschrijfbaar". Na opslaan en opnieuw openen is deze instelling ineens weer ongedaan gemaakt en zijn alle cellen te selecteren, ook al sla ik het hele bestand met een andere naam op.
Wat doe ik verkeert, of wat moet ik anders instellen.

Grt, Cor
 
Beveiliging werkblad.

Het lijkt er op dat je van de cellen die je WEL wilt laten/mogen bewerken bij Celbeveiliging het vinkje vóór Beveiligd moet weghalen.

(Opmaak > Cellen -> tab Celbeveiliging)

Vervolgens het werkblad beveiligen met een wachtwoord en opslaan.

Bij opnieuw openen zijn de beveiligde cellen niet te beschrijven (AOO laat dit zien met een pop-up) ,maar die waar het vinkje vóór Beveiligd is weggehaald wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan