Internet Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

aveldman

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Berichten
157
Na het aansluiten van de Horizon Mediabox van Ziggo geen internet via vaste aansluitng, maar wel wifi.
Wat doe ik verkeerd.
 
het stappenplan van ziggo niet gevolgd.
 
Welkom in de wereld van de Horizonbox. Even goed de netwerkinstellingen in de Horizonbox controleren. Deze probeert namelijk intelligente dingen te doen en je netwerkinstellingen te kopieren (DNS, DHCP, etc.). Gaat alleen niet helemaal goed en daarbij gaat hij ook nog eens DHCP server spelen en die verkeerde instellingen aan jouw netwerk doorgeven. Prima kastje overigens, alleen het netwerkdeel zuigt harige apenballen (en dan zeg ik het nog netjes).

Probeer overigens daarna ook maar geen IP adressen in je eigen reeks vanaf .200 te gebruiken. Die worden stiekem ook door de Horizon in beslag genomen.
 
Je had recht op een gratis monteur, is een beetje boter na de vis misschien maar als je er niet uit komt kan je alsnog Ziggo bellen.
 
Had gekund. Maar die weten er helaas ook niet veel van. De Horizonbox is eigenlijk van UPC en als zodanig dus ook nieuw voor de Ziggo monteurs. Komt bij dat het netwerkdeel van de Horizonbox wel heel vreemd is opgezet. Als ik het analyseer lijkt het dat de Horizonbox bedoeld is om als modem te werken en van daaruit je lokale netwerk aan te sturen. Op zich prima voor een thuissituatie, maar niet als je om allerlei redenen een eigen setup hebt. Komt bij dat die functies niet echt helemaal uit kunnen in de Horizonbox. Dus wat je ook doet hij blijft een stukje DHCP doen en adressen vanaf .200 gebruiken. En dan ook nog de bugs in de interface. DHCP staat aan volgens het scherm, en uit volgens de webinterface. En nu stop ik. En zo kan ik de lijst nog wel even aanvullen.

Met een paar truukjes is e.e.a. wel op te lossen, danwel te omzeilen. Op de Horizonbox DHCP (via webinterface) en modemfunctie uit. En eventueel je eigen IP adressen aanpassen zodat je niks meer boven .200 gebruikt. Daarna zou het goed moeten zijn.
 
Niet rot bedoeld maar ik lees hier dat alleen het bedrade gedeelte niet werkt en wifi wel. Als een monteur komt moet hij het werkend achterlaten, ideaal voor deze situatie dus.
Voor de meeste mensen genoeg.
Bij KPN is dezelfde ellende met de Experiabox en derhalve regel ik zelf alles via een router en laat de Box zelf terzijde liggen voor netwerk zaken.
 
Terrarabo. Dat snap ik, maar heb zelf ook een Horizonbox. Standaard staat DHCP aan en de instellingen voor gateway probeert hij zelf te verzinnen. Dat gaat dus al niet helemaal goed. En vervolgens wil hij perse zelf DNS gaan spelen. En dan heb ik het specifiek over het bedrade gedeelte.

Truuk is om de instellingen goed te krijgen, want dat laat dat ding niet zomaar toe en DNS is bijv. helemaal niet te veranderen. Handigste is om als je voorheen een prima netwerk had de DHCP functie van de Horizonbox uit te zetten via de web interface. Let dan wel op want in het instellingen menu zul je zien dat DHCP nog steeds aan staat (=bug in de software). Juiste status van DHCP kun je enkel zien via de webinterface.
 
Ik sluit me bij je aan Roger. Heb er zelf geen één dus haak ik even af :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan