CD/DVD speler werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mesru

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Berichten
63
Hallo,
sinds een paar dagen werkt mijn CD/DVD recorder niet meer. Als ik een CD of DVD wil afspelen of branden, gaat na het laden de la weer open met de melding dat ik een schijf in het station moet plaatsen.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt.
Als ik in apparaatbeheer kijk, staat hij daar gewoon. Bij eigenschappen staat "dit apparaat werkt correct". Als ik het stuurprogramma wil updaten komt de melding "de beste stuurprogramma's voor dit apparaat zijn al geïnstalleerd". Na het verwijderen van het apparaat en opnieuw opstarten van de laptop wordt de speler opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?

Het gaat hier om een Toshiba Satellite C50; Speccy images:
Speccy optische schijven.jpg Speccy overzicht.jpg
 
Dit duidt bij mij toch op een defect of zwaar vervuilde speler/brander, maak de leeskop eens schoon met een tipje alcohol op een wattenstaafje.
Helpt dit niet, ben je toe aan een nw brander/speler.
 
Wat jackall zegt: hoogstwaarschijnlijk de laserkop defect. Koop een nieuwe voor 2 tientjes en probleem is opgelost.
 
Dank voor jullie antwoorden.
Hoewel ik het wel vreemd vind, dat dit zo plotseling gebeurt bij een speler van net 2 jaar oud. Zal je altijd zien, is de garantie net verlopen, krijg je zoiets.
Ik haalde een installatie-dvd eruit die ik zojuist gebruikt had en de volgende die ik er in deed werd niet herkend... daarna de eerste er weer in gedaan, waarvan ik even daarvoor geïnstalleerd had, maar die werd nu ook niet meer herkend. Erg vreemd...

Ik ga maar op zoek naar een andere dvd brander.

Nogmaals bedankt voor de adviezen :thumb:
 
Hallo

Dit :

"Hoewel ik het wel vreemd vind, dat dit zo plotseling gebeurt bij een speler van net 2 jaar oud"

Stond niet in de originele vraag ....

Je zou nog eens kunnen proberen om de leesoptiek te reinigen d.m.v. wattenstaafje "oorstokje" ...

Leesoptiek is snel/eenvoudig toegangkelijk bij een laptop.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan