Programma word niet goed ( helemaal) verwijdert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
845
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden mijn externe geluidskaart softwarematig verwijdert, maar ik krijg steeds een melding dat er een module niet gevonden kan worden...
Het gaat om een Soundblaster X-fi Go!, en ik heb dit proberen te verwijderen met de "programma's verwijderen" optie in het configuratiescherm.
Ik draai overigens Windows 10 Home x64.

Mijn vraag is dus, hoe krijg ik die melding weg, zonder steeds te moeten wegklikken?

attachment.php


Gr. Rick.
 

Bijlagen

  • soundblaster.jpg
    soundblaster.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 112
"Softwarematig verwijderd"... Ik neem dan toch aan dat je niet bedoelt "mappen weggooien" of het gebruik van Revo Uninstaller ipv. gebruik van Programma's toevoegen en verwijderen (= appwiz.cpl ).
Maar, inderdaad, zou het kunnen zijn dat msconfig de aanroep ervan aangeeft. Alternatief is AutoRuns.exe die je "Als Administrator starten" aanroept, laat scannen en je dan via Ctrl+f toetscombinatie zoeken naar sbavmon.dll en overal waar je 'm tegenkomt uitvinkt.

Tijs.
 
Het is gelukt!!

@ dnties Ik bedoelde inderdaad dat ik gewoon appwiz.cpl heb gebruikt, om programma's te verwijderen.
Configuratiescherm=>Programma's en onderdelen.
Ik heb in eerste instantie de tip van Lange Pier opgevolgd, en niets kunnen vinden in msconfig, of het is me niet opgevallen...

De software installeert eigenlijk 2 onderdelen, de stuurprogramma's, maar ook een registratieprogramma.
Via appwiz.cpl kon ik alle aanverwante programma's van Creative verwijderen, dus ook het registratieprogramma, maar om een of andere reden bleef die juist wel actief.
Met dat programmaatje AutoRuns.exe heb ik iets wat gerelateerd is aan Creative uitgeschakeld, en het probleem is opgelost.
Vervolgens heb ik wel de map verwijdert die gewoon is blijven staan, die van productregistratie dus.
Daar zat geen uninstaller bij, dus leek mij goed zo.

autorunsexe.jpg

Bedankt voor t meedenken!!

Gr. Rick.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan