kan ik hier gewoon een script aan koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

apbt

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2015
Berichten
28
hallo,

ik heb een html5 template van html5up gedownload en ben die aan het aanpassen.
nu loop ik tegen het volgende aan .
er is een login button maar daar zit natuurlijk niks achter verder.
kan ik hier gewoon een script aankoppelen en iets met een comment script?
zoals jullie op de link kunnen zien is er een comment gedeelte op de site .

www.katagi.nl
 
Laatst bewerkt:
Hallo apbt. Helaas werkt de link niet. Het is zeker mogelijk om een scriptje aan een knop toe te voegen. Hiervoor moet je het script in je HTML 'includen'. In de head-tag van je HTML voeg je dan een <script></script>-tag toe met de javascript of een link naar een javascript-bestand. Bijvoorbeeld het volgende:

Code:
<script>

     function doeDit() {
          alert("Ik klik");
     } 

</script>
Dit is een Javascript functie. Als we de functie aanroepen wordt de alert gedaan. De functie-aanroep doen we in onze HTML. Namelijk als volgt:

Code:
<button onclick="doeDit()">Klik op mij voor een alert.</button>

In zijn geheel wordt het dan:
Code:
<html>
	<head>
		<script>

			 function doeDit() {
				  alert("Ik klik");
			 } 

		</script>
	</head>
	<body>
		<button onclick="doeDit()">Klik op mij voor een alert.</button>
	</body>
</html>
Voor login-functionaliteit is echter iets meer nodig dan een javascript-scriptje. Je moet namelijk ook een database hebben waar je de gebruikers in opslaat en een PHP script die de connectie met de database maakt. Daarnaast moet de php-code de gebruikers in de database plaatsen (bij registreren) en uit de database halen bij het inloggen. Dit kan Javascript helaas niet. Gelukkig zijn er wel tutorials die je kunnen helpen om een basis te creeëren voor deze login-functionaliteit. Een voorbeeld hiervan is: http://tutorialzine.com/2009/10/cool-login-system-php-jquery/.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan