Backup 2 DVD's als iso met elk een autorun.

Status
Niet open voor verdere reacties.

OuweGrijse

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
55
Hallo,

Ik heb FSX Flihgtsimulator (2 disks). Elke disk heeft een autorun.inf file.
In Win 10 krijg ik problemen met beveiligingsupdates. Kan ik wel ongedaan maken, maar als je even niet oplet zijn ze er weer.
Dan moet ik FSX opnieuw installeren . Ik heb van beide DVD'd één iso file gemaakt.
De eerste autorun kun je overslaan en gewoon setup uitvoeren, maar die vraagt dan om Disk2 en dit wordt geverifieerd aan de hand van de autorun op disk2.
Maar hoe activeer ik die autorun op HD? (Daar staat gewoon op: Dit is Disk 2.) Met twee verschillende iso's werkt het niet want dan is schijf niet dezelfde.
Geprobeerd de autorunfile van Disk1 aan te passen, maar dat werd hem ook niet.
Graag een suggestie wat te doen.
Bvd Peter
 
Begrijpen doe ik het niet echt, wat doen die beveiligingsupdates waardoor je opnieuw moet installeren en waarom kun je niet installeren via die 2 DVD's, waarom 1 ISO gemaakt?
En een autorun op een HD?
 
Snap het ook niet helemaal. Neem aan dat je tijdens het installeren gewoon de ISO kunt wisselen. Tenminste met echte DVD's zou je dat ook moeten doen. Kunt eens kijken of je iets kunt met Virtual Clonedrive. Daarmee kun je meerdere ISO tegelijk mounten (weliswaar met verschillende driveletters).
 
Lange Pier, ik heb geen idee wat die updates doen omdat Fsx alleen zegt dat hij niet meer werkt. Dat is weinig informatie dus. Maar ook als ik de update ongedaan maak werkt het niet en moet ik eerst de- en herinstalleren. Ik kan installeren via de DVD's echter is één bijna op apegapen en heb ik denk ik net op tijd een backup gemaakt.
RogerS, het probleem zit hem denk ik de verschillende driveletters.

Maar ik ben eruit. Ik heb de eerste autorun gedelete en de inhoud verwerkt in de tweede autorun.
[autorun]
open=dvdchec.exe
icon=fsx.ico
Name=Flight Simulator X Disk 1

shell\setup=&Install Flight Simulator X
shell\setup\command=setup.exe

open=dvdcheck.exe
icon=fsx.ico
Name=Flight Simulator X Disk 2

shell\directx=Install &DirectX 9.0c
shell\directx\command=DirectX9\dxsetup.exe

Dit werkte meteen mits ik via setup de installatie begin.

Bedankt voor het meedenken.
 
Helaas, mij toch vergist. Setup (op disk1) wacht op een reactie na de vraag om disk2 in te voeren. De autorun op deze disk2 wordt dan automatisch geinitialiseerd. Hoe dit laatste te omzeilen?
 
Van de ISO's of bestaande DVD's kun je toch ook kopie DVD's maken?
Waarom zo moeilijk?

Heb het overigens helemaal niet over updates gehad......

Ook kun je via een virtuele speler zoals Deamontools de ISO laden en als er om DVD 2 wordt gevraagd de 1 veranderen in 2, werkt ook, zoiets had @RogerS ook voorgesteld.

Probeer een tool.
http://myfreewares.weebly.com/autorun-maker.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan