harde schijf overplaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Wij hebben een Buffalo NAS met twee harde schijven van 1 TB. Deze gebruiken we niet meer.
Kunnen we deze harde schijven overplaatsen in een andere PC? Mijn PC heeft een kleine harde schijf van 320 GB en die wil ik graag uitbreiden.

Vriendelijke groet,
Guido van Harten

Die kan je er in principe bij zetten ja.
Hebben we wel informatie over het moederbord nodig en wat voor schijven je wil bij plaatsen. Ook moet er plaats zijn in de kast.

De informatie over mijn computer is geüpdatet. Klik op Bekijk systeem (en daarna op de link).

Nu nog de info van die 2 harde schijven, ze gaan beide worden gebruikt?
En indien sata, er zitten nog vrije sata voedings kabels aan de voeding?

Ik heb (volgens mij) slechts plaats voor 1 harde schijf, maar dat is ook meer dan genoeg.
In de computerkast bevindt zich nog een vrije voedingskabel. Een SATA-kabel heb ik bij de lokale PC-boer kunnen kopen en de harde schijf kunnen aansluiten.
Ik heb de PC opgestart en heb in de BIOS gekeken. Daar wordt meteen de nieuwe harde schijf van 1 TB ontdekt. Ik heb de gegevens in de BIOS opgeslagen en de PC laten starten.
Als ik nu in de Verkenner kijk die ik geen tweede harde schijf.
Ook de diskmanagement-console - diskmgmt.msc - is even aan het zoeken en vind ook niets.
Welke actie vergeet ik nog?

Vriendelijke groet,
Guido van Harten

Allereerst heb ik n.a.v. de post van Lange Pier al EaseUS partition manager geïnstalleerd. Hiermee werd de harde schijf niet gevonden :(
Toen vond ik nog een CD van GParted. Hiermee vond ik wel de harde schijf, maar na het formatteren als NTFS kon ik deze in Windows Schijfbeheer toch niet weer vinden.
Wat er daarna gebeurd is laat zich een beetje moeilijk beschrijven. Ik wilde de mogelijkheden bekijken van de jumpersettings (zie ook mijn andere topic), maar ik vond niet eens jumpers op de harde schijf. De BIOS had de schijf in de eerste ronde wel gevonden, maar verder kon ik er niets mee. Na het "bekijken" van de jumpersettings (ik heb alleen de kabels losgehaald, gekeken en de kabels weer aangesloten, maar er bleken helemaal geen jumpers geplaatst te kunnen worden) en het opnieuw opstarten van de computer, bleek de harde schijf ineens wel gevonden te worden. Wat er dus precies veranderd is, weet ik niet, maar de harde schijf is nu aanwezig in Windows en wordt op dit moment geformateerd.

Vriendelijke groet,
Guido van Harten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan