verbetering ontvangst door andere wifi kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Sinds onze Devolo's het laten afweten hebben we een wifi probleem. Op de tweede etage vangt onze laptop daar (Lenovo X60s) nauwelijks meer signaal van de Experiabox van KPN. Met de oude Experiabox werkte het nog wel goed, maar met het nieuwste type - dat zou een wifi verbetering geven - niet meer.
In de laptop zit een Intel Pro / Wireless 3945ABG (werkt op 2,4 en 5, snelheid 45mbps). De Experiabox werkt alleen met 2,4.
Nu kreeg ik van iemand een Intel N 7260 HMW BN (werkt op 2,4 met snelheid tot 300mhz en er staat bij de specs dat met Linux niet alle opties beschikbaar zijn). Heeft het vervangen zin?
Heb ook zitten denken aan een externe (usb) wifi ontvanger. Er staat boven ook een desktop die met zo'n wifi stickje werkte, maar die geeft met de nieuwe Experiabox ook nog maar 1 streepje van de 5 en het signaal is ook nog instabiel. Ik lees dan op internet over de nieuwste types met 'een sterke zender' maar zo'n ding is toch juist een ontvanger? Ik bedoel dus geen repeater!
 
ja met een kaart kan je het verbeteren of je moet met een kabel of een beteren router kopen
 
Die Experiabox heeft van die printplaat antennes, geen externe.... dus geen beste. Antwoord van karimamin, dat kan: nieuwe router, maar dan met externe antenne. Adviezen zijn bij eerdere vragen terug te vinden... mag je zelf even doen... ;)
 
Andere router is geen optie want ik zit vast aan die modem/router van KPN. Kabels leggen is ook geen optie in drie woonlagen beton. Daarom gebruikte ik Devolo Homeplugs (die het na jaren ineens steeds slechter deden). Mijn vraag was feitelijk of je van die andere kaart een wezenlijke verbetering mag verwachten, want ik moet voor het wisselen die laptop er praktisch voor demonteren. Ik heb wel beschrijvingen van beide kaarten kunnen vinden, maar welke specs zijn bepalend voor de ontvangstkwaliteit?
 
Je moet dan gewoon weer die Devolo's in order maken (harde reset en opnieuw instellen?) ... als ze op elke verdieping goed werken heb je geen nieuwe kaart nodig...
 
Je zit helemaal niet vast aan de Experiabox, hoe kom je daar nou bij ?
Je zet het wifi gedeelte gewoon uit in de box en sluit een router aan op een wan poort.
 
De wifi-verbinding met mijn Sitecom usb-stick werkte ineens ook niet goed meer (na herstart verbinding weg en iedere keer weer om wachtwoord vragen). Mijn homeplugs deden het al enige tijd helemaal niet meer en daarom heb ik mijn laptop maar eens bedraad aan de experiabox gehangen. Toen ik daarmee ook een slechte verbinding had en het signaal soms wegviel heb ik KPN gebeld. Die gaf aan dat het probleem in het modem zat. Ik heb de volgende dag hun nieuwste modem/router gekregen en nu heb ik weer een prima verbinding, zowel met frequentie 2,4 als met 5. De wifi-stick werkt nu goed, de homeplug ook en de laptop Lenovo X250 heeft boven een prima verbinding (door twee etages gewapend beton). Alleen de oude X60s heeft daar een matige ontvangst, maar dat is een oud beestje. Kortom: wifi-probleem opgelost. Dank voor de adviezen.
 
In mijn laatste bericht gaf ik aan dat mijn homeplug ook weer werkte. Dat is gedeeltelijk waar. Ik had drie Devolo's en twee merkloze homeplugs van de Aldi probleemloos in gebruik tot de ellende begon. Nu de problemen door het nieuwe KPN-modem zijn opgelost werken de Aldi's weer perfect, maar de Devolo's heb ik nooit meer aan de praat gekregen ondanks alle acties die Devolo adviseert. Zodra ik een Devolo in het netwerk probeer te matchen vallen ze allemaal uit. Voor de Devolo's is het dus over en uit. Reden onbekend.
 
Maar wat doe je daaraan als je alle Devolo truuks al hebt gedaan t/m harde reset?
 
Helpdesk Devolo... immers nu daar het probleem... mail ze of zoek hun forum op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan