Webcam toshiba Satellite C660 krijg ik niet aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank51

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Berichten
48
Hallo,

Ik heb een Toshiba Satellite C660 I3 Laptop Windows 7 32 bit geïnstalleerd produktlijn: PSCOQE


Bijna alles werkt na behoren nadat ik de desbetreffende drivers heb gedownload.

Maar wat ik ook doe, of probeer ik krijg met geen mogelijkheid de WEBCAM aan de praat.

Heb al diverse drivers gedownload en geïnstalleerd, maar bij testen via skype of ander programma krijg ik steeds melding dat webcam niet werkt of is aangesloten.

Ik zie de webcam ook niet in apparaatbeheer staan.

Ik vind ook niets in de handleiding over mogelijke FN toets + andere toets indrukken of zo


Kortom:

Weet iemand of ik misschien wel een bepaalde functietoets in moet drukken??

Of weet / heeft iemand wel een werkende driver voor mijn laptop? bijvoorbeeld iemand die zelf ook een satellite c660 heeft. produktlijn PSCOQE (dit vraagt de website van toshiba)


Dank voor de moeite.
 
Klinkt raar maar knijp eens een paar keer in de behuizing waar die camera zit, indien die met pootjes in een houder zit kunnen die wat gecorrodeerd zijn, openmaken kan ook maar dat doen niet veel mensen.
 
Inderdaad, lijkt een hardware probleem daar hij ook niet in apparaatbeheer staat. Drivers hebben dan ook geen zin.
 
Knijpie heeft niet gewerkt

Het knijpen heeft niet gewerkt.

App. staat inderdaad niet in apparaatbeheer.

Bij welk onderdeel in app. beheer zou die moeten staan? Al gevonden, zou beeldapparaat moeten zijn
 
Laatst bewerkt:
Klopt mijn serie nr herkende de site ook niet. Maar via google ook op andere site gekomen en daar werd nr + part no wel herkend.
 
Webcam niet aan de praat te krijgen

Via onderstaande site kan ik wel al mijn gegevens ingeven en vind hij drivers voor de c660

https://www.toshiba.nl/innovation/windows7_drivers.jsp

Het is denk ik ook hardware probleem

In de bios staat WEBCAM enabled

Dus dat is ook goed.


Denk dat ik een losse webcam moet kopen, denk dat dit goedkoper is dan nog langer er naar te zoeken waarom het niet werkt.
 
Ben niet zo een held met beeldscherm loshalen, maar een poging wagen kan misschien wel.
 
Tis alleen de rand die even los moet.
Beetje contactspray kan ook wonderen doen.
 
Heb inderdaad instructievideo gezien.

Contactspray inderdaad goede tip.

Ga vanavond of morgenavond heel voorzichtig aan de slag.

Is namelijk niet mijn eigen laptop, maar van een maatje die ik wel "even" zou installeren en aan de praat krijgen......
 
Philips kruiskop nr.0 meestal......maar dat wordt niet verteld en je kunt het ook niet zien, soms zijn het torx schroefjes.
 
bingo

Jawel ik heb beeld!!

4 schroefjes,frontje eraf en zie ik kabeltje los hangen.

Kabelschoentje in houder gedrukt en pc opnieuw opgestart, en chicony usb 2.0 webcam wordt herkend.

Drivers geïnstalleerd, want die herkende hij niet, maar helaas toch niet gelijk werken.

Webcam uit apparaatbeheer gehaald, drivers verwijderd, en pc opnieuw gestart.

webcam + apparaat stuurprogramma worden automatisch kerkend en geïnstalleerd en krijg nu een groen vinkje in de ballon rechts onder.

Via webcam test via internet getest en werkt!

dank voor alle tips en uiteindelijk de gouden oplossing.
 
nu ff priegelen om die plaatjes weer op de schroefjes te lijmen of zo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan