jpg maken met c

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
Dag

Ik probeer jpg bestanden te maken met c. Ik heb de visual C (++ maar ik gebruik alleen C) compiler van microsoft. Ik heb begrepen dat het met Imagemagick moet kunnen. Meer specifiek: er bestaan headers van imagemagick (magickwand) die dit zouden kunnen. Het is een verzameling headers, niet eentje.
Ik krijg het echter niet voor elkaar het te compileren. Ik kan ze includen door het pad waar ze staan toe te voegen zodat de compiler ze kan vinden, maar op de een of andere manier blijf ik een fout krijgen als ik ze wil gebruiken. Heeft iemand enige ervaring hiermee en zou iemand me willen helpen? ik kom er niet uit.
bovenaan in mijn c file staat #include <wand/MagickWand.h> en dat gaat blijkbaar goed want hier mekkert ie niet over. In die header staan dus weer aanroepen naar andere headers.
Zodra ik echter een functie gebruik (MagickWandGenesis) die nu herkend zouden moeten worden gaat de compiler sputteren:
unresolved external symbol __imp__MagickWandGenesis

iemand enig idee wat ik fout doe en hoe ik dat kan oplossen?

alvast met dank, anjo
 
Meestal betekend dat dat je de "obj" files niet hebt toegevoegd aan het pad van je "linker". in visual studio zit dat volgens mij onder "add external reference" of "add external resource"
 
Meestal betekend dat dat je de "obj" files niet hebt toegevoegd aan het pad van je "linker". in visual studio zit dat volgens mij onder "add external reference" of "add external resource"

Dat zal ik eens proberen. Hoe weet ik waar die obj files staan?

En is het misschien raadzamer om een andere library te gebruiken? ik heb voor imagemagick gekozen omdat die er toch al op staat...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan