Printer print onduidelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankbrinky

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
135
Dames en Heren,

Ik heb thuis een HP deskjet printer (type 3050)

En de printjes komen er niet meer goed uit:
Afbeeldingen worden helemaal niet afgedrukt, en zwarte tekst wordt heel lichtgrijs.

Ik heb de inkt patronen al vervangen. ook heb ik het gene schoongemaakt waar je de patronen in klikt.

Dit is hoe het hoort te zijn: 20160123_142802 zo.jpg

en zo komen de printjes eruit: 20160123_142435.jpg

Zoals te zien is op het tweede plaatje, komen er ook 2 zwarte balkjes (redelijk bovenaan op het papier)

Weet iemand hoe dit kan, en hoe dit op te lossen is ?

mvgr. Frankbrinky
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb je per ongeluk de concept afdrukmodus ingeschakeld staan (permanent)?
Vraag mij niet waar je dat kunt veranderen, want ik heb zo'n printer / de software niet voorhanden, dan zou ik de handleiding online door moeten gaan spitten, terwijl het voor jou een paar muisklikken is om het te checken. :D
 
Hallo,
In dat geval zou ik eerst proberen om een statuspagina door de printer zelf te laten afdrukken, bij Setup > Printer Report. Dat zou kunnen zeggen dat het mankeert aan de instellingen van het stuurprogramma.
 
@gast0225: Ik zou niet weten waar ik dit moet vinden ? Heb al beetje gezocht.

@Alfred 2: Ik heb inderdaad bij instellingen van de printer een Testpagina afgedrukt. deze is ook niet goed te lezen.

Hopelijk kan iemand mij nog helpen met wat ik moet doen.
 
Ik kan je niet helpen met zoeken (of beter gezegd wil dat liever niet) want zoeken in de handleiding van je machine is een leuk klusje dat je prima zelf kunt doen. (Even los van de vraag óf dat wel de oorzaak is).
 
De koppen kunnen verstopt zijn met uitgedroogde inkt, zelfs besmeurd door kleverige inkt van de plaats waar ze in de uit stand op rusten. Het is verder nog mogelijk dat de bedrading los zit of dat er defecten aan de elektronica opgetreden zijn, in dat geval zou de printer veilig en deskundig open gemaakt moeten worden voor inspectie.

Zelf maakte ik verdroogde printkoppen wel eens gangbaar door even te weken in ammonia en daarna naar beneden gerichte bewegingen.

Het is waarschijnlijk een goed idee om met Google te zoeken naar ervaringen van andere mensen. Als de printer een veel langere tijd zou moeten kunnen functioneren, dan kan u bovendien met deze ervaringen op papier terug naar de verkoper om een evenredig deel van de prijs terug te verlangen, ongeacht de garantieovereenkomst moet een product doen wat je ervan kunt verwachten. Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan