Geluid kraakt en stoort

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij 1 pc krijg ik het volgende te lezen:

Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc.

En de andere dus ook dezelfde boodschap.......

En? Heb je dat al geprobeerd (devices 1 voor 1 uitschakelen en weer testen)?
Wellicht moeten (ander) drivers geupdate worden.

Loopt er ook een virusscanner of malwarbytes?
 
1 ding word mij zo langzamerhand wel duidelijk, het probleem moeten wel de TV kaarten zijn in beide pc's. Als ik iets afspeel in bv Youtube, dan klinkt het helemaal normaal, maar als ik de TV aan heb of opgenomen programma's bekijk dan is het geluid krassend en brommend en dat geld voor beide computers. Ik heb al naar de instellingen gekeken, maar alles staat goed, maar stel ik deínstalleer de tv kaarten en stel ze helemaal opnieuw installeer, dan is dat geen garantie dat het geluid dan wel goed werkt, dus wat nu?
 
:D als ik berichtje 14 teruglees, dan zaten we daar wellicht dus toch op het goede spoor ;) :D

Dan wat je vraag betreft, waarom zou je het niet doen, nee heb je................
 
Laatst bewerkt:
:D als ik berichtje 14 teruglees, dan zaten we daar wellicht dus toch op het goede spoor ;) :D

Dan wat je vraag betreft, waarom zou je het niet doen, nee heb je................

Heb 1tje gedaan, maar dat hielp ook niet, tv losgehaald en schoongemaakt, maar ook dat heeft niets uitgehaald. Kans is groot dat het bij de andere pc ook niets uithaalt. Heb ChrisTV Lite geinstalleerd, maar dat heeft ook niet geholpen, dus ik weet het echt niet meer.
 
Zover was ik een paar berichten ook al (dat ik niks meer kon verzinnen). Is er echt niets anders wat beide machines gemeen hebben?
 
De geluidskaarten zijn van hetzelfde merk, dezelfde OS, dezelfde tv kaart (Aldi), boxen via USB poort, dezelfde provider, aangesloten via een Switch. Evt doe ik hier nog aanvullingen.
 
Los van het feit dat TS het nooit over 3,5 mm aansluitingen heeft gehad, vind ik het toch scherp! Complimenten.
 
TS heeft totaal niets gemeld w.b. merken. types en aansluitingen en als iemand het heeft over kraken dan verwacht je dat er gebruik wordt gemaakt van de 3,5mm jack uitgangen, nu lees ik dat het via USB gaat?
Welke USB en waarop?
En dat intern er geen gekraak is over de boxen, welke is ook niet opgegeven en blijkt het dus te gaan om tv geluid?
Hoe is die aangesloten?

Geen touw aan vast te knopen.
Dan helpt zelfs een glazen bol niet.
 
TS heeft totaal niets gemeld w.b. merken. types en aansluitingen en als iemand het heeft over kraken dan verwacht je dat er gebruik wordt gemaakt van de 3,5mm jack uitgangen, nu lees ik dat het via USB gaat?
Welke USB en waarop?
En dat intern er geen gekraak is over de boxen, welke is ook niet opgegeven en blijkt het dus te gaan om tv geluid?
Hoe is die aangesloten?

Geen touw aan vast te knopen.
Dan helpt zelfs een glazen bol niet.

De TVkaart is van Zolid en intern en niet via USB. alleen de boxen zitten op 1 PC via USB, de hoofdtelefoon via een 3,5mm jack uitgang en de andere PC 3,5mm jack uitgang. Als ik tv opnames en downloads van voor een bepaalde datum afspeel dan is er geen gekraak en ook alles op Youtube klinkt normaal. De boxen zijn van verschillende merken. Het geluid via VOIPconnect is ook hetzelfde probleem.
 
Laatst bewerkt:
@Lady42 : ik heb alle berichten nog eens vanaf nummer 1 tot en met de laatste doorgelezen en dan wordt een topic van een dag of wat oud, soms toch wel weer wat duidelijker.
Voor mijzelf ben ik eruit waar je problemen aan liggen, nu jij nog.............
Dat ik er wel uit ben komt eigenlijk door de inbreng van iedereen die in jouw topic wat heeft gepost.

In de berichtjes 18,22 en 5, staan namelijk hele interessante dingen.

zo kan de melding die je kreeg met betrekking tot "device drivers" en 'bad behavior' PRECIES slaan op datgene wat je oren waarnemen. Krakend geluid bij SOMMIGE weergaves.

Berichtje 18 \:
Bij 1 pc krijg ik het volgende te lezen:

Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc.

En de andere dus ook dezelfde boodschap.......


Daarmee kom ik gelijk op berichtje 5 en 22. Jammer dat je in bericht 5 al niet aangaf dat bijv. Youtubefilmpjes goed worden afgespeeld. Ik neem aan dat het afspelen van een simpel stukje muziek rechtstreeks vanaf een W W W link óók geen problemen oplevert?

Berichtjes 22 en 5:

Berichtje 22:
1 ding word mij zo langzamerhand wel duidelijk, het probleem moeten wel de TV kaarten zijn in beide pc's. Als ik iets afspeel in bv Youtube, dan klinkt het helemaal normaal, maar als ik de TV aan heb of opgenomen programma's bekijk dan is het geluid krassend en brommend en dat geld voor beide computers. Ik heb al naar de instellingen gekeken, maar alles staat goed, maar stel ik deínstalleer de tv kaarten en stel ze helemaal opnieuw installeer, dan is dat geen garantie dat het geluid dan wel goed werkt, dus wat nu?

Berichtje 5:
- álle geluiden slecht, ook de Windows systeem geluiden, muziek, internet (Youtube), of alleen maar een deel van voornoemde opsomming? windows geluiden zijn goed,muziek en tv kaart en de opnames daarvan zijn vanaf een bepaalde datum gestoord, de 1 vanaf eind december en de ander sinds ongeveer 2 dagen


Dan kan ik eigenlijk niets anders concluderen dan dat de oorzaak voor 100% in de TV kaarten zit. Nuance aanbrengend : hoeft niet persé in het hardwarematige deel van de kaarten te zitten, maar zal eerder een driverkwestie zijn. Heb je al eens overwogen om de drivers te DOWNGRADEN naar een vorige versie? Wellicht dat juist een (automatische of door jouzelf binnengehaalde update op beide machines een probleem heeft veroorzaakt.

Het fijne voor ons die met jou mee willen denken, is het feit dat het probleem zich bij twee machines voordoet en ook nog min of meer in dezelfde tijd zijn ontstaan. Daar de machines weinig met elkaar gemeen hebben én het feit dat ándere geluiden / muziek wél goed worden weergegeven, kan ik mij niet voorstellen dat er iets anders aan de hand is, dan een driverissue met de TV kaarten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de driver wel willen wijzigen, maar ik weet niet hoe, want in apparaatbeheer kan ik de tv kaart niet vinden. Ik heb wel de kaart in 1 pc er uit gehad en opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp ook niet
 
Ehh, de kaart staat niet in apparaatbeheer, maar werkt wel...........? Althans, als we even de geluidsproblemen en de relevantie daarvan met de kaart(en) 'vergeten'.
Staat er dan in app. beheer niet iets van een unknown device of zo?

Als je info wil hebben, dan denk ik dat je hier kunt beginnen.
 
Ehh, de kaart staat niet in apparaatbeheer, maar werkt wel...........? Althans, als we even de geluidsproblemen en de relevantie daarvan met de kaart(en) 'vergeten'.
Staat er dan in app. beheer niet iets van een unknown device of zo?

Als je info wil hebben, dan denk ik dat je hier kunt beginnen.

Ik heb nog een keer goed gekeken, maar kan em niet vinden, maar waar zou die dan moeten staan? Unknow device staat nergens.
 
Ik denk dat we er bij Scrapheap wel zo'n beetje uit zijn? Driver issue. ;) :D
 
:D , als die screenshot van mijn pc zou zijn wel ja, maar dat is niet het geval, nog afgezien van het feit dat ik naar een andere naam luister...:):thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan