Geluid kraakt en stoort

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, afkortingen zijn leuk maar worden soms niet begrepen, da's idd. waar. Je hebt aan de ene kant wel gelijk, maar anderzijds kun je je afvragen waar de erg grote verschillen zitten tussen:
scr-dumpje van app beheer
printscreen van app beheer

Het apparaatbeheer laat, zoals ik dat nu lees geen TV kaarten zien, maar ook geen 'onbekende apparaten'. Ik twijfel er niet aan dat de problemen door de kaarten worden veroorzaakt. (kan ook eigenlijk niet anders gelet op wat we allemaal hebben vastgesteld). Ik heb een paar berichtjes geleden (bericht 32) een linkje geplaatst met het Benelux kantoor van de fabrikant / importeur van de TV kaarten. Je zou er eens een belletje of mailtje aan kunnen wagen, wie weet (h)erkennen ze het probleem en verwijzen ze je naar een oudere driver.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik het geluid op de ene pc aardig kunnen bijstellen en op de anders PC heb ik inmiddels win7 gestalleerd met xp mode, daar heb ik ook een probleem mee, maar die vraag valt niet onder geluidskaarten.

UPDATE:

Ik heb nu helemaal geen geluid meer, zowel in win 7 als in de virtuele xp, nadat ik de geluidskaart en de tv kaart opnieuw heb geinstalleerd. Ik krijg nu steeds meer het idee dat het aan de geluidskaart ligt en niet zo zeer aan de tv kaart. Dat ik ben nu teneinde raad, heb geen flauw idee hoe dit op te lossen. Wie heeft nog een goed idee?
 
Laatst bewerkt:
Heb door wat geknutsel in o.a. de BIOS het geluid terug, alleen de tv kaart maar deels. Als ik alle zenders bij langs ga dan is er af en toe 1tje die geluid heeft, maar dat zijn niet bij iedere ronde dezelfde zenders. Zenders die geen geluid hebben, wordt het geluid ook niet opgenomen. Ik vind het maar een vreemd gedoe en ik snap er dan ook helemaal niks meer van. Wie heeft een goede oplossing?
 
Is het misschien een goed idee om een line-in kabeltje te plaatsen van mijn tv kaart naar de geluidskaart?
 
Proberen kun je het altijd, maar ik ben het spoor een beetje bijster geraakt toen je schreef dat je door geknutsel in het bios etc. etc.

De logica van het knutselen in het bios en de gevolgen daarvan op het geluid ontgaan mij. Niet omdat het niet zou kunnen, want idd. als er een onboard geluidskaart is en die wordt uitgeschakeld in het bios en vervolgens 'loopt' het geluid via een pci kaart, dan kan dat nogal verschil uitmaken. Alleen, in JOUW geval (eigenlijk 'gevallen' omdat het 2 machines tegelijk betreft) is het voor mij onbegrijpelijk, want in een eerdere posting schreef je dat alles altijd goed heeft gewerkt tot ongeveer afgelopen december. Daar jij niets hebt geschreven over nieuw geplaatste hardware etc. etc. kan een biosinstelling m.i. godsonmogelijk de oorzaak zijn van de spontane problemen. Daarom ben ik het spoor nu volledig bijster.
Tenzij jij of iemand anders natuurlijk van alles en nog wat aan instellingen o.i.d. heeft gesleuteld in december vóórdat de problemen ontstonden, maar dat heb je ons dan niet verteld.
 
Laatst bewerkt:
Proberen kun je het altijd, maar ik ben het spoor een beetje bijster geraakt toen je schreef dat je door geknutsel in het bios etc. etc.

De logica van het knutselen in het bios en de gevolgen daarvan op het geluid ontgaan mij. Niet omdat het niet zou kunnen, want idd. als er een onboard geluidskaart is en die wordt uitgeschakeld in het bios en vervolgens 'loopt' het geluid via een pci kaart, dan kan dat nogal verschil uitmaken. Alleen, in JOUW geval (eigenlijk 'gevallen' omdat het 2 machines tegelijk betreft) is het voor mij onbegrijpelijk, want in een eerdere posting schreef je dat alles altijd goed heeft gewerkt tot ongeveer afgelopen december. Daar jij niets hebt geschreven over nieuw geplaatste hardware etc. etc. kan een biosinstelling m.i. godsonmogelijk de oorzaak zijn van de spontane problemen. Daarom ben ik het spoor nu volledig bijster.
Tenzij jij of iemand anders natuurlijk van alles en nog wat aan instellingen o.i.d. heeft gesleuteld in december vóórdat de problemen ontstonden, maar dat heb je ons dan niet verteld.

Met geknutsel bedoel ik dat ik een kleine aanpassing in de geluidsinstellingen heb gedaan en nu werkt alle geluid weer, behalve die van de TV kaart. Ik ben de enige hier die achter de PC zit, dus niemand kan verder iets veranderen.
De ene PC heb ik de geluidsinstellingen zodanig kunnen veranderen dat er weer een normaal geluid uit komt. De ander PC waar ik dus in BIOS iets heb veranderd is eigenlijk heel raar, als ik aan het zappen ben dan zit er soms een zender tussen die wel geluid heeft,maar het is wel iedere keer zo als ik alle zenders bij langs ga dat het steeds weer andere 1 of 2 zenders zijn die geluid hebben. Als ik een zender tegen kom die geluid heeft en zap dan door en weer terug naar diezelfde zender dan is het geluid weer weg.
Daarom denk ik dus dat een kabeltje buitenom van de tv kaart naar de geluidskaart misschien dé oplossing kan zijn.
 
Dat zou kunnen, maar dan nog ontgaat mij het verband / oorzaak van het plotseling niet meer werken (dec. 2015) en het altijd goed hebben gefunctioneerd.
Er moet zich een 'gebeurtenis' hebben voorgedaan waardoor op 2 machines bijna tegelijk het probleem ontstond. Daarom ben ik het spoor bijster.
 
Dat zou kunnen, maar dan nog ontgaat mij het verband / oorzaak van het plotseling niet meer werken (dec. 2015) en het altijd goed hebben gefunctioneerd.
Er moet zich een 'gebeurtenis' hebben voorgedaan waardoor op 2 machines bijna tegelijk het probleem ontstond. Daarom ben ik het spoor bijster.

Het was ook niet tegelijk, de 1 eind december en de ander een paar weken later en deze laatste heb ik goed kunnen bij stellen.
 
Kabeltje voor het geluid buitenom van de geluidskaart werkt ook niet. Ik heb ook nog een andere coaxkabel geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Het zal not niet aan de driver van het geluid liggen, anders zou al het anders geluid toch ook niet werken. Er is nog iemand die nog een goed idee heeft om het geluid aan de gang te krijgen? Anders zit er niks anders op dan een andere TVPCI kaart te kopen. Misschien kan iemand me nog ééntje aan bevelen onder de 100 euro?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan