Geluid kraakt en stoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
279
Geluid in 2 pc's kraken en storen, soms zo erg dat het niet meer goed verstaanbaar is. Ik heb de driver opnieuw geinstalleerd, malware controles gedaan met adwcleaner en malwarebytes, geprobeerd het geluid bij te stellen, maar niets lijkt te helpen. Wie kan me helpen dit op te lossen?
 
Geef véél meer informatie, zo kunnen we het probleem eigenlijk niet 'visualiseren'' / teveel mogelijke oorzaken benoemen. Vragen waarop antwoorden wenselijk zijn en om eventuele oorzaken te elimineren, zijn bijv.

- laptop (merk en type) ?
- dekstop (merk en type)?
- interne speakers?
- externe speakers?
- merk externe speakers?
- andere kabels geprobeerd op externe speakers?
- álle geluiden slecht, ook de Windows systeem geluiden, muziek, internet (Youtube), of alleen maar een deel van voornoemde opsomming?
- op beide machines exact dezelfde storing bij weergave van..... (zie regel hiervoor)
- welke geluidskaart(en)?
- staan er andere elektrische apparaten direct naast de machine(s) en zo ja, wat voor apparaten?
- welke Windows ?
- Windows is volledig update?
- is er gemigreerd naar Win 10 en zijn de problemen toen begonnen?
- is het plotseling op beide machines tegelijk ontstaan en welke (reproduceerbare) gebeurtenis ging eraan vooraf (softwarematig en / of hardwarematig)?
 
Laatst bewerkt:
Beetje contactspray in de 3,5mm contra jack kan wonderen doen, de jack zelf erna een paar keer in en uithalen om de contacten binnenin te reinigen.
 
Hallo

In aanvulling op de post van lange pier ...

Eerst eventueel aanwezig intern stof (in de connector) zo veel mogelijk wegblazen met luchtdruk. (compressor)

Zelfs een persluchtflesje zou in dit geval moeten lukken.

Connectoren dan een paar keer in/uitpluggen om de kontakten zuiver te maken.

Peter
 
Geef véél meer informatie, zo kunnen we het probleem eigenlijk niet 'visualiseren'' / teveel mogelijke oorzaken benoemen. Vragen waarop antwoorden wenselijk zijn en om eventuele oorzaken te elimineren, zijn bijv.

- laptop (merk en type) ? beiden zijn desktop pc's en zelf samengesteld
- dekstop (merk en type)?
- interne speakers? nee
- externe speakers? ja beide
- merk externe speakers? Trust en Logitech
- andere kabels geprobeerd op externe speakers? Nee, Trust is niet veel gebruikt en de logitech is nog nieuw
- álle geluiden slecht, ook de Windows systeem geluiden, muziek, internet (Youtube), of alleen maar een deel van voornoemde opsomming? windows geluiden zijn goed,muziek en tv kaart en de opnames daarvan zijn vanaf een bepaalde datum gestoord, de 1 vanaf eind december en de ander sinds ongeveer 2 dagen
- op beide machines exact dezelfde storing bij weergave van..... (zie regel hiervoor)ja
- welke geluidskaart(en)? beiden zijn Realtek onboard
- staan er andere elektrische apparaten direct naast de machine(s) en zo ja, wat voor apparaten? Printers, tv en een laptop die uit staat
- welke Windows ? Beiden XP
- Windows is volledig update?Ja voor zover mogelijk
- is er gemigreerd naar Win 10 en zijn de problemen toen begonnen?nee
- is het plotseling op beide machines tegelijk ontstaan en welke (reproduceerbare) gebeurtenis ging eraan vooraf (softwarematig en / of hardwarematig)? nee de 1 eind december en de andere 2 dagen geleden, ik heb daarna gekeken maar kan niet zeggen dat het na een specifieke gebeurtenis is ontstaan
Ik heb wel systeemherstel gedaan, maar dat hielp niet
 
en de hints uit de berichten 3 en 4?

1 van de 2 heb ik helemaal stofvrij gemaakt met behulp van de stofzuiger en een spuitbus met lucht (LOL), maar ook dat maakt geen verschil. De andere ga ik morgen doen.
 
Hallo

Dan nog de tip in # 3 ... en we zijn een stap dichter bij een mogelijke oplossing.

Peter
 
Phone_jack_symbols.png

Je ziet onder hoe die dingen aan de binnenzijde eruit kunnen zien, zijn tevens schakelaars om de audiostroom voor naar een andere uitgang te kunnen onderbreken en die dingen willen wel eens corroderen door de zuren van je huid die mee naar binnen meegenomen worden, of gewoon een hoge luchtvochtigheid.
 
Ik wacht even af wat de contactspray gaat doen, alvorens ik een verhaqal ga typen over een mogelijke oplossing als het niet de contactjes zouden blijken te zijn.
 
Helaas heeft het allemaal niet zoveel geholpen dus ja, wat nu?
 
Terug bij af en zoeken naar een mogelijke verklaring. Wat hebben beide machines gemeen....... ? -> XP.
Download dit tooltje eens (free versie, i.c. de bovenste) en doe een systeemscan.
 
Laatst bewerkt:
Terug bij af en zoeken naar een mogelijke verklaring. Wat hebben beide machines gemeen....... ? -> XP.
Download dit tooltje eens (free versie, i.c. de bovenste) en doe een systeemscan.

Die had ik ook al gedaan, maar zal het nog een keertje doen
 
Het grappige (nou ja, grappig.............) is dat er 'iets' moet zijn wat beide machines gemeen hebben, anders zou het wel een allemachtig groot toeval betreffen. Behalve XP, dat al sinds enige tijd niet meer wordt bijgewerkt door Microsoft en wat dus (theoretisch) met de dag gevoeliger wordt voor ellende, hebben beide machine weinig gemeen. Da's ook de reden dat je even moet nadenken over wát ze gemeen hebben, dat kun jij vanuit jouw positie beter beoordelen dan wij, zittende voor ons beeldschermpjes.
 
Het grappige (nou ja, grappig.............) is dat er 'iets' moet zijn wat beide machines gemeen hebben, anders zou het wel een allemachtig groot toeval betreffen. Behalve XP, dat al sinds enige tijd niet meer wordt bijgewerkt door Microsoft en wat dus (theoretisch) met de dag gevoeliger wordt voor ellende, hebben beide machine weinig gemeen. Da's ook de reden dat je even moet nadenken over wát ze gemeen hebben, dat kun jij vanuit jouw positie beter beoordelen dan wij, zittende voor ons beeldschermpjes.

De geluidskaarten zijn van hetzelfde merk, dezelfde tv kaart (Aldi) en bij beiden boxen via USB poort, verder zou ik het zo niet weten. 1 PC heeft Intel en de andere AMD.
 
Als je niet al te bang bent uitgevallen, dan zou ik gewoon eens een testje doen. Je kunt kiezen uit 2 opties :

1. op één van de machines in apparaatbeheer naar de geluidskaart gaan, rechtsklikken, eigenschappen en vervolgens 'vorig stuurprogramma' selecteren. Wie weet dat de laatste (automatische?) update iets heeft verziekt?

2. op één van de machines in apparaatbeheer de geluidskaart verwijderen, de machine daarna opnieuw opstarten en de drivers vanaf de installatie cd opnieuw installeren (als XP de drivers al niet automatisch zelf installeert)
 

Bij 1 pc krijg ik het volgende te lezen:

Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc.

En de andere dus ook dezelfde boodschap.......
 
Laatst bewerkt:
Als je niet al te bang bent uitgevallen, dan zou ik gewoon eens een testje doen. Je kunt kiezen uit 2 opties :

1. op één van de machines in apparaatbeheer naar de geluidskaart gaan, rechtsklikken, eigenschappen en vervolgens 'vorig stuurprogramma' selecteren. Wie weet dat de laatste (automatische?) update iets heeft verziekt?

2. op één van de machines in apparaatbeheer de geluidskaart verwijderen, de machine daarna opnieuw opstarten en de drivers vanaf de installatie cd opnieuw installeren (als XP de drivers al niet automatisch zelf installeert)

Had ik ook al deels gedaan, d.w.z. bij de ene heb ik de geluidskaart gedeinstalleerd en met de CD opnieuw geinstalleerd en de andere heb ik de geluidskaart er over heen gezet, maar dat haalde ook niets uit.
 
Lady 42 : 1 op de 'tig berichten sta ik met de b*k vol tanden.............. jouw probleem is er één van, ik zou écht niet meer weten in welke richting te zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan