Accounttype wijzigen OUTLOOK 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

city guy

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
Berichten
710
Ik zit met de situatie dat ik een account in outlook 2013 moet omzetten van IMAP naar POP.

MOet ik daarvoor het account eerst verwijderen en dan opnieuw aanmaken? Of kan ik dat ook in een handigheidje in één stap doen?

En dan: belangrijk. Als ik het account verwijder, blijft dan wel de .pst en .ost bestaan?

Bedankt vast voor het meedenken.

Kasper
 
Kwestie van de server instellingen veranderen.
Waarom wil je naar POP ?
Dit moet ook aangepast worden bij je mail provider.
 
Dank voor de reactie.
Het synchroniseren loopt niet lekker, outlook loopt vast. En onder IMAP zijn er beperkingen in OUTLOOK 2013. Bovendien wordt het account maar op 1 machine gebruikt.

De server beheer ik zelf en POP en IMAP zijn altijd, ook gecombineerd merkte ik tot mijn verdriet, mogelijk.

Mijn verdriet? Ja een oude machine had het account nog actief als POP-account. Met alle gevolgen van dien: toen de machine aangezet werd en het account even mail ging ophalen, waardoor de andere, nieuwe, PC werd leeg getrokken.
 
Oh ja, instellingen veranderen geprobeerd maar het servertype dropdown boxje werkt niet :-(
 
Een ding begrijp ik niet echt. Je schrijft in je startbericht dat je een account om wil gaan zetten van imap naar pop en je vraagt je daarbij (o.a.) af of dat gevolgen heeft voor de (o.a.) de .pst. Maar imho is er helemaal geen .pst als je een imap account hebt, of mis ik nu ergens wat?
 
De mappen worden lokaal ook opgeslagen. Synchronisatie gaat automatisch met de imap-server.

Ik lees heel vaak dat IMAP en OUTLOOK 2013 geen goede combinatie zijn omdat de synchronisatie uiteindelijk outlook 2013 blokkeert. (gebeurt hier dus ook)

Daarom wil ik van die IMAP af.

Mijn idee is om het imap-account om te zetten. Als het kan gewoon met ergens iets omzetten. Lukt dat niet dan moet ik het account verwijderen zonder dat ik alle mail kwijt raak (ofwel, de hele .OST file). Dat is dan ook de subvraag. Kan ik ongestraft het account verwijderen en daarna opnieuw als .POP account invoeren.

Bedankt vast voor het meedenken.
 
Tenzij er iemand anders het 100% zeker weet, durf ik voor 99% wel te stellen dat je je imap ost bestand kwijt bent als je een pop aanmaakt, althans, niet kwijt, het blijft wel op schijf staan, maar je hebt er niks maar aan / kunt er niks meer mee.
 
Dan zou ik als enige mogelijkheid een export naar .PST nog kunnen doen en die naar het omgezette account importeren.

Hoop werk.:(
 
Wacht even af op die 0,01 waarvan ik niet zeker ben. De logica zegt echter : imap -> .ost, pop3 -> .pst en dat betekent dat binnen een pop account de ('database') van de .ost niet wordt 'ingelezen'.
 
Ja, maar met mijn, weinige, gebruikservaring met outlook *.* zou ik kunnen proberen die .pst naar het vernieuwde pop-account om te kunnen importeren. Na de huidige files even gebackupt te hebben.

Maar je twijfels zijn terecht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan