Installatie windows server 2016 op Poweredge 1850

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik probeer Windows 2016 te installeren op een Dell Poweredge 1850, maar dit lijkt niet echt te lukken.
Waarschijnlijk vanwege de Raid configuratie waardoor Windows geen schijf ziet.
Ik heb nl ook problemen als ik Hirens Bootcd opstart, dan zie ik geen drives. En ook als ik Windows 7 probeer te installeren dan kan hij niets vinden.

Dus waarschijnlijk heb ik Raid drivers nodig die ik tijdens het opstarten kan gebruiken maar ik zie bij Dell niet zo één twee drie welke ik moet hebben. Wat ik daar aan Raid drivers zie zijn voornamelijk update packages (.EXE)
Die willen zichzelf gelijk installeren, wat niet lukt uiteraard. Als ik ze op mijn normale PC download dan wil de EXE ook meteen drivers installeren in plaats van alleen uitpakken en breekt dan af omdat mijn OS niet compatibel is.De server gebruikt de PERC 4e/Si. Een drive is niet goed en die staat ook offline, maar de andere werkt gewoon. Er draait momenteel Linux Server op en dat start/werkt verder ook normaal.

Iemand een idee welke driver ik (en waar) kan downloaden en op een USB stick zetten zodat Windows de drive herkent tijdens de setup?
 
Support: hier
Die .exe bestanden kun je uitpakken m.b.v. (bijv.) 7-zip

Overigens lijkt het erop dat de hardware identificatie van de Perc 4e/Si is: PCI\VEN_1028&DEV_0013&SUBSYS_016C1028
dus mogelijk kun je o.b.v. die hardware identificatie nog wat vinden.

Bij Dell zelf lijkt deze driver (64-bit) het meest recent, maar is van 2009.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb e.e.a. gedownload maar het lijkt niet zonder slag of stoot te gaan. Windows weigert sowieso unsigned 64-bit drivers tijdens de install (geeft een melding dat dit een onstabiele windows kan opleveren en dus niet wordt ondersteund)
Wel ook een 32 bit versie gevonden die in ieder geval zorgt dat ik, als ik als test windows 7 wil installeren, de raidpartitie zie.

Maar als ik server 2016 wil installeren dan kom ik al niet eens aan de mogelijkheid om externe drivers te installeren. Hij boot van de dvd en begint dan met de balk "loading files", waarna het systeem reboot en de harddisk nog steeds onveranderd leeg lijkt te zijn.

Vraag me dus af of 2016 nog wel geinstalleerd kan worden op deze oude server. Al zou ik dat (er ligt 2x Xeon in en 10 GB ram) eigenlijk wel verwachten.
 
Je zou (moet via Torrent downloadprogramma worden gedownload!) kunnen kijken of DriverPack Mass Storage 2.12.1 for Windows Vista/7 (x64) wél signed drivers bevat.
Overigens kan ik helemaal niet garanderen dat er (met jouw Perc) compatible drivers in dat DriverPack zitten...

Ik vind geen courante(re) drivers, dus hiermee eindigt mijn hulp. Mogelijk kun je zelf nog wat kijken o.b.v. de hardware ID in posting #2 etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja. Ik heb nu zelfs de oude configuratie gewist en een nieuwe aangemaakt om zeker te zijn dat de raid goed staat. maar in tegenstelling tot windows 7 die hem, na laden van de drivers, probleemloos ziet, wil 2016 niet meewerken.
Vreemd genoeg geeft 2016 ook geen foutmelding dat er geen drive gevonden is, dus zou je eigenlijk moeten aannemen dat hij geen probleem met de raid heeft. Maar na een rebootstart hij niet zoals het hoort vanaf de hdd om de setup te vervolgen.

Ik zat al te denken aan Hirens gebruiken om zo te kijken of de partitie goed is en er niets geschreven is, maar Hirens doet nog moeilijker over laden van drivers tijdens opstarten (wil dit persé vanaf floppy en ziet de USB niet)

En de vrij lange opstart-tijd van de 1850 na iedere reboot maakt het ook al niet veel beter. :)

Maar kort samengevat: Als ik de windows 7 DVD erin stop dan geeft hij netjes aan dat er geen schijf gevonden is en kan ik gewoon de raid driver installeren. Daarna ziet hij de schijf en kan ik hem ook handmatig partitioneren. Dus de raid op zich lijkt me goed werken.


@Tijs: lees je bericht net pas. De 32 bit driver van de Dell site lijkt wél te werken, in ieder geval voor w7
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier:
Lijkt mij een firmware update via floppy-disk, geen driver...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan