• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

link openen van variabele waarde in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

slottieboom

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2012
Berichten
33
Hallo,

Ik de volgende vraag, kan ik in Excel een text als link weergeven en aanklikken?

Ik heb op mijn Blad2 een verwijzing staan naar cel H40 op Blad1, maar deze fungeert niet als een link.

Ik ben al bezig geweest met =HYPERLINK maar ik weet niet hoe dat te doen met een link die veranderd.
Op het moment dat de coördinaten wijzigen wijzigt dus ook de link.

Ook het afdrukken van de link naar PDF vervalt dan.

Is hier een pan klare oplossing voor? Of hoe moet ik dat aanpakken?

Met vriendelijke groet

Erik Bekijk bijlage test maps.xlsx
 
De functie HYPERLINK kan url's aan van maximaal 255 tekens.
Gebruik een macro (eventueel gekoppeld aan een knop):
Code:
Sub WebSite()
    ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=Range("H40"), NewWindow:=True
End Sub
 
Daar liep al tegenaan vandaar de =TEKST.SAMENVOEGEN wat resulteert in een link, deze is dus nooit aanklikbaar te maken behalve met behulp van een macro?
 
De macro maakt de link niet aanklikbaar maar stuurt je rechtstreeks naar het webadres in cel H40.
 
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, het was de bedoeling dat uiteindelijk de link op een afgedrukte pdf van het sheet ging werken. Is daar een andere manier voor toevallig?
 
Misschien zo?
Code:
Sub Linkerd()
    Sheets(2).Hyperlinks.Add Sheets(2).Range("C16"), Sheets(1).Range("H40").Value, , , "g00gle"
    Sheets(2).ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "\test maps.pdf", openafterpublish:=True
End Sub
 
dat ga ik morgen eerst proberen, nu eerst sporten en nog wat werk doen.
Ik hou je op de hoogte!
 
Super, het werkt.

Dat gaan we zeker toepassen.

Kan ik nog een andere vraag stellen over deze sheet of moet ik dan een nieuwe vraag openen?
ik wil hem wat uitbreiden met een maps kaartje op de sheet zelf waar ik al een voorbeeld van gevonden heb, echter de macro aanpassen is niet zo eenvoudig als ik dacht (althans voor mij)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan