comment toevoegen met php & mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iemand123456

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2016
Berichten
4
Hallo allen.

Ik zit met het volgende:

Ik heb 3 tabellen: users, posts & comments_ (zo heb ik hem genoemd).
Als ik in mijn blog een comment wil toevoegen wil ik dat de id van comment matcht met de id van de post. Voor comments_ heb ik 3 kolommen: pid (foreign key met de posts tabel), comment_id van de comment zelf, commentSchrijver. In phpmyadmin heb 2 foreign keys: pid en commentSchrijver. De schrijver staat ook in de posts tabel en refereert zich weer naar de users tabel.
Ik heb een aparte php script gemaakt waarin ik eerst de gewenste post fetch via $_GET in mysql. Daarna wil ik een insert into comments_ values (vanuit de comment form) en die stoppen in de query en daarna comments_ id en de post id met elkaar matchen.

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Alle help is welkom :)
 
En waarom kan je dat niet?
Krijg je foutmeldingen? Zo ja welke?

Als je iets niet in je database krijgt heb je geen database verbinding of je query gaat mis.
 
En waarom kan je dat niet?
Krijg je foutmeldingen? Zo ja welke?

Als je iets niet in je database krijgt heb je geen database verbinding of je query gaat mis.
nee klopt het is met mijn query. wat ik wil doen is de post fetchen vanuit de database met $_GET; Dit doe ik als volgt:
Code:
SELECT * FROM posts WHERE ID = ?
Bij bindParam koppel ik ? aan $_GET. De GET heb ik natuurlijk geimplode met php. Nu zit het probleem bij het toevoegen van een comment op de gefeteche post via een form.
Ik heb geprobeerd met insert into select en met update set where posts.id = $_GET maar werkt voor geen meter. Om te testen heb ik de aantal rijen geteld met $q->rowCount alleen dat werkt niet man :(
 
Tja, gecontroleerd of er de $_GET[] de juiste waarde zit? Als je de hele query echoot (inclusief de gekoppelde waarde) en je zou die query in je database gooien, werkt die dan wel?

Het enige wat ik zo kan bedenken is dat je iets fout doet in je query maar ik zo natuurlijk niet weten wat:p
 
Tja, gecontroleerd of er de $_GET[] de juiste waarde zit? Als je de hele query echoot (inclusief de gekoppelde waarde) en je zou die query in je database gooien, werkt die dan wel?

Het enige wat ik zo kan bedenken is dat je iets fout doet in je query maar ik zo natuurlijk niet weten wat:p

ja want ik krijg in de post wel te zien als ik de id wil checken met de waarde uit $_GET. Maar het probleem ligt bij het inserten van een comment in de comments_ lijst. zou je me kunnen helpen miss via teamviewer of zo want het lukt me gwn niet :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan