hoe voeg ik een resouce toe aan mijn visual Studio project/solution ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
Dag allemaal

Ik heb recent de Visual Studio Express 2016 compiler gedownload maar ik krijg op de een of andere manier mijn bestaande c code niet gecompileerd. Althans, ik krijg de resource file niet erbij.

Het is wellicht iets eencoudigs maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ben al twee dagen naar een oplossing aan het zoeken.

Ikheb dus oude c-code en wil hier een window omheen hangen met een menu. Zoiets als ik krijg als ik in VS
File > new project > win32 windos app 9of zoiets) kies en dan de default opties neem. Dit is moi, wekrt prima maar... is in c++ en mijn oude c code geeft fouten.

ik heb inmiddels ook c code om een window te creeren maar dat lever me weer het volgende probleem:
file > new project > empty code en dan in de solution explorer rechts klikken om een bestand toe te voegen gaat prima. Dat geef ik dan de extentie c (en dus niet cpp) en dat compileert prima. Maar als ik hetzelfde doe met een .rc file en een resource.h ( de rc edit ik buiten VS om want de express kan dat niet) wordt in de .rc file genegeerd. Komt dit omdat ik voor een empty project heb gekozen of doe ik iets anders verkeerd?

Hoe kan ik mijn bestaande, oude, c code (dus inclusief .rc en .h) met VS compileren?
dus met een window er omheen?

(excuses voor de vele typefouten maar ik heb een lichte handicap en kan daarom niet zo goed correct typen)

met dank,
 
Laatst bewerkt:
Een eigen aanvulling voor als iemand hetzelfde probleem tegenkomt. Ik heb het inmiddels opgelost.
Met het schaamrood op de kaken ben ik er dus op de harde manier achter gekomen dat VS hoofdlettergevoelig is. De header moet Resource.h heten en niet resource.h...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan