Ping connectie met ander domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Berichten
252
Hallo,

Sinds ik 2 verschillende domeinen aan het opzetten ben die eindigen op .nl (domein1.nl en domein2.nl) krijg ik iedere keer een extern IP wanneer ik het PING commando uitvoer.
Wanneer er naar IP wordt gepingt ipv domeinnaam werkt het wel. Ook is het niet mogelijk om naar Server naam te pingen (Server1.Domein1.nl).

Ik werk zelf met VMware Workstation 12 en Domein1 zit op Vmnet2 en het ander Domein zit op Vmnet3.

Voorheen heeft dit wel gewerkt, maar is blijkbaar erg instabiel.

Kan iemand mij een definitieve oplossing hiervan geven?

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
 
In een andere discussiedraad van je heb ik gewezen op DNS in het domein.
Dat lijkt hier ook aan de hand te zijn, dus check of of de DNS-server in de IPv4 en (indien geactiveerd) IPv6 instellingen wel wijst naar de domeincontroller. Mag dus niet verwijzen naar een externe DNS server, zoals die van Google of die van je provider etc.

In dezelfde discussiedraad heb ik gewezen op nslookup
Gebruik die om:
a. Uit te zoeken welke DNS-server wordt gebruikt bij het opzoeken van serverX.domeinY.nl
Verschijnt meteen als eerste 2 regels in de uitvoer van nslookup serverX.domeinY.nl ("Server" en "Address" regels)
b. Te zien of serverX.domeinY.nl wel wordt geresolved en zo ja, waar naar toe.

Voorbeeld:
Stel mijn domein is domeinY.nl én mijn domeincontroller ("ADserver.domeinY.nl", met ip-adres 192.168.1.1) doet DNS én is correct als DNS-server op mijn werkstation ingesteld, dan zie ik het volgende (a. in zwart, b. in rood)
nslookup serverX.domeinY.nl

Server: ADserver.domeinY.nl
Address: 192.168.1.1

Name: serverX.domeinY.nl
Address: 192.168.1.20



Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En wat is het probleem? Dat het lokaal niet werkt of van buiten? of dat domein1 domein2 niet kent en vice versa? Twee plaatsen waar ik aan denk is:

- hairpin NAT
- DNS / WINS NETBIOS
 
Probleem net opgelost door het volgende uit te voeren:
Server1 Domein1: nslookup gaf als uitkomst:
Server: Unknown
IP: het juiste IP.

Hierbij ben ik de reverse lookup zone gaan verwijderen en daarna opnieuw gaan aanmaken. Ook had ik de Pointers verwijzingen van de Reverse Lookup zones handmatig aangemaakt en dat was dus het probleem.

Nu dit automatisch is gedaan, werkt alles weer prima na behoren.
 
@wampier: Het gaat hier over een lokaal probleem, want de startposting zegt: "[...]Wanneer er naar IP wordt gepingt ipv domeinnaam werkt het wel.[...]"
Het is dus (puur) op het lokale netwerk(je).

EDIT: @Pepsiman: Ik zie dat het probleem ondertussen is opgelost. Graag nog de vraag de status opgelost geven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan