Veer in Y-toets op mechanisch toetsenbord is hoorbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

YvoB

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Berichten
54
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een mechanisch toetsenbord aangeschaft, de CM Storm Quickfire XT. Ik heb recentelijk gemerkt dat bij de Y-toets de veer binnenin hoorbaar is bij het indrukken van de toets. Onafhankelijk van hoe ver de toets ingedrukt wordt, is de veer hoorbaar. Is het normaal dat bij een mechanisch toetsenbord niet alle toetsen gelijk zijn, aanvoelen of klinken?

Met vriendelijke groet,

Yvo
 
Welke mechanische toetsen zitten erin? en anders even kapjes van de Y toets en een toets ernaast verwijderen en kijken of het wel dezelfde switches zijn. Anders kun je zelfs nog de switch van de Y toets vervangen. Dat is het voordeel van mechanische toetsenborden.

Het kan zijn dat je Y toets van een ander type is en per ongeluk in je toetsenbord is gezet door de fabrikant of verkeerd is gelabeld door de fabriek. Of de trigger in die toets is simpelweg defect.. moeilijk te zeggen omdat een mechanisch toetsenbord in principe een verzameling is van heel veel individuele knoppen
 
wampier, het gaat hier om de Cherry MX blue switches. De toetsen zijn identiek en voelen ook bijna hetzelfde aan (de Y-toets heeft een ietwat minder merkbare 'click' bij het accentuatie punt, maar sowieso voelen niet alle toetsen exact hetzelfde aan). Ik zal eens gaan kijken hoe je zo'n switch vervangt.

ROYONIX, ik heb een nieuw topic geopend omdat deze wat specifieker is.
 
ROYONIX, ik heb een nieuw topic geopend omdat deze wat specifieker is.

Dan nog had je in die topic je vraag kunnen aanpassen, ik heb die topic nu gesloten ivm dubbelposting wat niet is toegestaan.
 
Ik was mij er niet van bewust dat ik de vraag in het vorige topic aan kon passen, dus bij deze weet ik dat dan :)
 
:) Net zoals ik in vorige topic aangegeven heb ......
Mocht jij nooit een mechanische toetsenbord gebruikt en nooit gevoeld die toetsjes hebt, dan natuurlijk voelt dat anders ongelijk lichter of zwaarder enz ..
Dat zijn toetsenborden uiteindelijk meer voor extreme gammers, en die kunnen ze veel beter een uitleg jou over die toetsenborden geven, zoals ook die een uitgebreide van Tweakers link dat ik je toen in dezelfde vraag daar gegeven heb ...;)

Specifieker hier ??? heh ..ik zie totaal geen verschil met bedoeling en structuur van je vraag volgens mij je hebt gewoon jouw vorige topic niet kunnen vinden .... :D
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een mechanisch toetsenbord aangeschaft, de CM Storm Quickfire XT. Ik heb recentelijk gemerkt dat bij de Y-toets de veer binnenin hoorbaar is bij het indrukken van de toets. Onafhankelijk van hoe ver de toets ingedrukt wordt, is de veer hoorbaar. Is het normaal dat bij een mechanisch toetsenbord niet alle toetsen gelijk zijn, aanvoelen of klinken?

Met vriendelijke groet,



Yvo
Indien er veren zijn gebruikt waar sommige uit een andere fabriek komen zou dat zomaar kunnen, CM maakt niets zelf en laat het maken, meestal in China en ze zullen best wel voldoen aan de eisen van CM maar niet van sommige afnemers.
Je kunt er weinig aan doen of de veren gaan vervangen maar dat lijkt mij een brug te ver.
 
Lange Pier, dit idee had ik inderdaad ook al een beetje. Geen van die switches zullen gelijk aan elkaar zijn natuurlijk, in tegenstelling tot een membraan toetsenbord (dat ik al jaren gewend ben). Toch fijn om even bevestiging te hebben. Bedankt voor de reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan