• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in de formule vertikaal zoeken en nog 2 andere dingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alex8686

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2014
Berichten
62
Hallo,

Voor mijn scriptie ben ik bezig om een analyse te maken.

Wat ik wil doen in excel is het volgende:

Probleem 1
ik heb een drop down menu aangemaakt in cel C30 zie bijlage. Je kunt kiezen uit 3, 6, 9, 12 en 24.
nu is het zo dat als ik bijvoorbeeld voor getal 6 kies dan moet Excel zelf 10 invullen (zie bijlage)

Nu heb ik dus formule ingevuld: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D30;$K$3:$L$7;2;0);"")

En in mijn andere excel document werkt die wel maar in deze niet. Ergens is een fout en ik weet niet meer wat... Dit was dus probleem 1

Probleem 2

Bij de Frequency cel F29 (zie bijlage) wil ik het volgende:

- Stel ik voer in cel F30 getal 4 ; deze moet dan vermenigvuldigd worden met 4 dan komt er in cel G30 16 te staan want 4*4=16 , maar stel nu dat ik 6 in F30 invoer dan is 6*4=24 en hij mag geen 24 in G30 invoeren omdat het Max aantal punten 20 is. Dus alles wat boven 20 is moet als 20 gezien worden want dat is max aantal punten dat je kunt krijgen en alles wat onder 20 is mag in G30 gepresenteerd worden als echte uitkomst dus 4*4=16 dus 16 mag en als het boven 20 komt dan moet 20 gewoon staan.

Ik weet niet of ik dit duidelijk was :S Ik heb geen idee of dit eens mogelijk is ... :s O ja en een rare melding als je excel opstar over formule fout... :S

Probleem 3
Is cel J29

als iemand het bedrag invult in euro's (zie bijlage) en bedrag is 20.000 of meer dan krijgt die 20 punten in cel K29, voer je een bedrag van 15.000 tot 19.999 dan krijg je 10 en doe je van 1 tot 14.999 krijg je 5 punten in cel J29.


kan iemand me helpen? mijn ogen zijn werkelijk rood van het zoeken op google. Ik denk dat dit goed te toen is in Acces. Alleen is mijn kennis heel beperkt met acces.


Alvast bedankt,

AlexBekijk bijlage Kopie van Kopie van test1(jp).xlsxBekijk bijlage Kopie van Kopie van test1(jp).xlsx
 
De foutmelding komt doordat er kringverwijzingen in het bestand staan.
Voor D30:
PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C30;$K$2:$L$7;2;0);"")
Voor G30:
PHP:
 =MIN(20;F30*4)
Voor J30:
PHP:
=ALS(I30="";"";ALS(I30>20000;20;ALS(I30>=15000;10;5)))
 
Beste VenA,

bedankt voor je reactie,

Maar kringverwijzingen? Hoe heb ik dat voor elkaar gekregen en hoe haal ik dat weg? :S
 
Je hebt in oa D30 deze formule staan. =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D30;$K$2:$L$7;2;0);"") En dat kan natuurlijk niet.
 
A zoo... Dank je wel.

dan denk ik dat ik per toeval cel d30 heb aangeklikt toen ik formule aan het zetten was,.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan