• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules in inspectierapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickiuz

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2016
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een inspectierapport gemaakt in excel, dit is om makkelijk een inspectierapport te kunnen maken die aan de eisen voldoet.
Nu wil ik het makkelijk maken voor de collega's die minder verstand ( lees wat aversie ) hebben m.b.t. Excel.

Wat mijn idee is :

In blad 1 staat het rapport, daar zijn 3 kolommen met daarboven Ja, Nee en NVT.

Nu wil ik de officiële versie van het rapport ( dat ook naar de klant toe gaat ) in blad 2 hebben.

Eigenlijk ben ik opzoek naar een code die het volgende doet :

Als er niks getypt wordt in de cel onder Ja ( op blad 1 ) dat op blad 2 de cel leeg blijft.
( dit uiteraard hetzelfde voor de cellen onder nee en NVT )
Indien er wel een invoer wordt gedaan, dan moet er een nader te bepalen tekst komen te staan. ( verschilt per onderwerp uiteraard vandaar dat we de in te voeren tekst al vast willen zetten ).

Kan iemand mij hiermee helpen met een voorbeeld formule ??



Als dit op blad 1 wordt ingevuld :

Knipselblad1.PNG

Dat ik bijvoorbeeld dit op blad 2 te zien krijg :

Knipselblad2.PNG

( waar ik dan de in te vullen teksten zelf vooraf kan bepalen )

bij voorkeur
( formule )--> indien wel invoer dan : TEKSTHIER

Zodat ik de TEKSTHIER telkens kan wijzigen.


b.v.d. Rick Zegers
 
Hoi Rick,
Welkom op het forum :)
Als je eens een vbt bestandje (zonder gevoelige info) post ipv plaatjes zal je veel sneller geholpen worden.
Edit
Eigenlijk ben ik opzoek naar een code
Code, hierij denk ik aan VBA dus deze ?
( formule )--> indien wel invoer dan : TEKSTHIER
En als ik deze lees
Nu wil ik het makkelijk maken voor de collega's die minder verstand ( lees wat aversie ) hebben m.b.t. Excel.
dan denk ik op een userform

Groet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan