Firewall oorzaak dat ik geen internettoegang heb?

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
Berichten
158
Op mijn desktop op de tweede verdieping lukt steeds minder vaak om toegang tot internet te krijgen. Daarom wil mijn partner hem - haar eigen pc - al maanden niet meer gebruiken. Ik heb het apparaat laten nakijken door een reparateur in zijn zaak, maar er was niets mis met de hardware, de reparateur dacht dat het kwam doordat er te veel apparaten op dezelfde band/frequentie zitten, maar ik typ dit op een iPad terwijl ik naast genoemde desktop zit en de iPad heeft er geen problemen mee.
De desktop geeft meldingen als "Avira updates: internet connection failed" en "failed to get update bridge data" en "er kan niet automatisch naar updates worden gezocht".
Windows update meldt foutcode 80072EFE. De laatste update is op 13-9-15 geïnstalleerd.
Windows defender heeft daarnet een scan gedaan, suggereert een update, maar slaagt daar ook niet in.
Gisteren, toen ik het ook probeerde op te lossen, kreeg ik de melding dat de firewall uitzonderingen voor een aantal sites moet maken, maar helaas bleek achteraf dat het afdrukken van die meldingen niet was gelukt (de printer staat in een andere kamer), waardoor ik nu niet kan zeggen hoe die melding(en) precies luidde(n).
Er is internettoegang, hij is verbonden met de mediabox en de sterkte van het signaal is vier uit vijf staafjes.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
 
Die (Windows update) foutcode duidt op een timeout van de verbinding, da's dus een relatief onschuldige melding.
Simpel houden? Schakel de firewall eens even uit en probeer het dan nog eens. Lukt dan álles : virusupdaten, Windows updaten en surfen op het w w w , dan weet je iig waar je het probleem moet zoeken.

Lees ook dit even door, er kán meer achter die foutcode zitten dan een simpele verbindingsonderbeking, waarbij een firewall dus een hele goede kans maakt om die "andere software" te zijn die het probleem veroorzaakt.
 
Laatst bewerkt:
Aanvullende informatie

Wellicht heeft het iets te maken met het volgende?
Zoals gezegd is Avira actief. Maar van voorheen is er ook iets van AVG actief: op de homepagen staat een AVG-icoon dat na aanklikken AVG Zen opstart. Als ik in via configuratiescherm naar de programmalijst ga, staat er van AVG enkel 'AVG' (zonder de toevoeging 'Zen') en alsik die probeer te verwijderenlukt dat niet en volgt de melding "Deze actie is alleen geldig voor producten die momenteel zijn geïnstalleerd 0xE001F90F".
 
Advies: doe het volgende :

Verwijder Avira op de gebuikelijke wijze; configuratiescherm, programma's en onderdelen (of misschien met behulp van een verwijdertool van Avira?)
Start de machine opnieuw op.

Installeer (de gratis?) AVG even opnieuw.
Start de machine daarna opnieuw op.

Verwijder AVG daarna op de gebruikelijke manier ; configuratiescherm, programma's en onderdelen (of met een verwijdertool van AVG?)
Start de machine daarna opnieuw op.

Lukt het nu wel?
 
Niet gelukt

Avira uitzetten heeft niet geholpen, AVG uitzetten lukt mij niet. Ik krijg helemaal geen internetverbinding meer, en daardoor kan ik jouw andere suggesties niet op die desktop uitvoeren.
Toen ik ze op de iPad wilde bekijken, kreeg ik een andersoortige foutmelding. Wat nu?
 
2 opties :

- opstarten in de veilige modus mét netwerkondersteuning en dan de tips proberen uit te voeren.
- opstarten in de veilige modus zonder netwerkondersteuning en dan systeemherstel uitvoeren naar een datum waarvan je weet dat het probleem er niet was
 
Hoi schoe

Hier heb je ook een aantal mooie oplossingen i.v.m. jouw probleem en kan je evt. die nakijken ? :( ==>> KLIK HIER ! <<== ook evt. punt 5 ?? :(

Of kijk maar rond ( ik weet niet welke je windows hebt ? ) hoe je bij jouw eigen windows netsh firewall reset moet doen ... soms helpt dat te resetten ..
 
Laatst bewerkt:
Royonix, de meerwaarde van probleemoplossing 1,2,3,4 en 6 uit je link ontgaan mij even? Waarom? Lees het bericht van Schoe039 nog even door:

- Er is verbinding dus de onder 1 genoemde optie, Reset de modem, is zinloos
- Omdat er verbinding is, is optie 2 dus eveneens zinloos (daarnaast gaat het niet om een LAN verbinding maar om Wlan)
- Optie 3 is dus ook niet aan de orde (zie de vorige 2 regels)
- Voor optie 4 geldt ook dat het een onmogelijke is (zie hiervoor bij 1,2 en 3)
- Optie 5 IS nu wat hij aan ons vraagt / is mogelijk zijn probleem.
- Optie 6 -> zie 1,2,3 en 4!

Daarom de volgende vraag : welke meerwaarde biedt het lijstje?
 
Laatst bewerkt:
Oke laat maar dat was gewoon poging .. ( welke ook zeer zeker geen kwaad kan ! .. tegenovergestelde ! alleen maar dus helpen kan .. ) ..

Jouw tip is beter :thumb: ik zal deze topic voortaan slecht volgen geen zorgen ...:D

* ben benieuwd of volgens jouw tip hier opgelost wat word ...
okxvh1.gif
 
Laatst bewerkt:
Het ging / gaat mij er niet om of een tip beter of handiger is, maar als jij het startbericht van TS goed had doorgelezen dan had je vermoedelijk dat lijstje niet gepost (omdat het 0,0 aan de probleemoplossing toevoegt of kan toevoegen). Verder no offence want iedereen die probeert een probleemhouder te helpen.
 
Probleem niet opgelost

Helaas ben ik, anderhalf uur ploeteren verder, nog niet bij een oplossing.
Ik heb trouwens Windows 7 home premium op deze pc.

Ik heb nu een keer of vijf opgestart in veilige modus en hebben systeemherstel uitgevoerd naar het oudste herstelpunt dat in de lijst stond, 14-6-2015.
In de veilige modus heb ik Avira en AVG kunnen verwijderen, maar niet Avira setup (installation failed.).
Ik kan nog nog steeds geen websitebezoek bezoeken, krijg ook meteen na het opstarten een soort popupscherm dat meldt dat ik geen online ondersteuning van Windows kan krijgen.
Ik weet niet welke tips jij mij aanraadde om in deze situatie uit te voeren, maar zonder websitebezoek te kunnen bereiken op deze pc, weet ik niet meet wat ik moet of kan doen, gast0225.
 
Download bij Avira een verwijdertool (voor zover die er is, dat moet je even op hun site uitzoeken). Mogelijk moet je eerst Avira weer installeren om het grondig te kunnen verwijderen met die tool. Pas als beide scanners echt verwijderd zijn, kun je met een beetje goede wil verder gaan zoeken.
Zo zou je DAARNA ervoor kunnen kiezen om de wifi adapter in apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw op te starten. Je Wifi adapter wordt opnieuw gedetecteerd en ingesteld. Zo kun je stap voor stap uitzoeken waar het probleem zit, maar nogmaals, zorg er eerst voor dat de firewall uitstaat, m.a.w. verwijder GRONDIG alle antivirussoftware van je systeem. Als je ze maar half verwijdert en bij één van de scanners, ic. het firewall gedeelte, zou mogelijk het verbindingsprobleem zitten, dan ben je nog geen centimeter opgeschoten.
 
Laatst bewerkt:
Morgen verder

OK, dat ga ik morgen op mijn andere desktop downloaded op een usbstick en dan ermee verder. Bedankt zover!
 
Wat een klus, zeg. Ik ben er nog eens ruim drie uur mee bezig geweest, maar nu kan ik Dan eindelijk de mail weer lezen en doorklikken naar meldingen op Facebook. Ik heb vier keer Avira en avg verwijderd (via configuratiescherm, via de de-installatietool en handmaiden door the zoeken naar gerelateerde bestanden in program files en application files, ik heb veel geschakeld naar veilige modus en weergeven van verborgen bestanden, pfff maar nu lijkt het dus weer in orde. Bedankt voor de hulp!
 
Daar gáát het uiteindelijk toch allemaal om: dat 't werkt zoals het hoort te werken.
Je hebt toch wel weer een virusprogje teruggeïnstalleerd?

En misschien een leer voor een volgende keer : maak van een goed werkend systeem een systeemkopie / mirror. (Wat je overigens heel simpel met Windows zelf kunt doen, kost dus geen cent, behalve een externe schijf waarop de kopie wordt bewaard) Die terugzetten bij vage problemen kost een klein uurtje. Houd daarnaast wekelijks een bestandskopiebackup bij en je bent in minder dan anderhalf uur weer volledig online.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan