Talen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Beste mensen,

ik gebruik Office 2007 en zou graag wat extra talen toevoegen aan spellingcontrole. Hoe doe ik dat?

gr
Peter

Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan. Er wordt daarna echter geen spelling gecontroleerd. Hoe werkt dat? MOet ik iets installeren? Wat? Waar?

Dank!

Hoi Peter

:o Office 20117 ken ik nog niet ... maar weet ik dat je ongv. bij Office 2017 ( ? ) extra talen voor woordenlijsten toevoegen op die manier ook kan ==>> KLIK HIER

Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan. Er wordt daarna echter geen spelling gecontroleerd. Hoe werkt dat? MOet ik iets installeren? Wat? Waar?

Dank!

Je zal de talen toch eerst toe moeten voegen aan Office, of heb je dat al gedaan?

Zo ja, dan Klik

Laatst bewerkt:
Ik denk het niet.

Als ik de taal instel voor bv. een Duitse mail staat er ook geen vinkje met ABC voor, dus het zal wel niet.

Hoe gaat dat toevoegen in zijn werk? Moet je dan iets kopen, of is dat te downloaden?

De MS-pagina's vind ik erg onduidelijk. Liever jullie uitleg.

Ik heb net een 'klik' toegevoegd aan mijn vorige bericht. Kijk daar even.

:d Kijk mijn link ...gaat om hoe-toevoegen en niet om controleren ..toch ?

@Peter789, wat het hoe betreft, klik op het linkje in bericht 2 en ga naar het 3e grootgedrukte stukje tekst, i.c. Taalspecifieke opties inschakelen

:d Kijk mijn link ...gaat om hoe-toevoegen en niet om controleren ..toch ?
Mogelijk beide......

Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid, want ik raak de draad kwijt: ik ben geen computer-nerd, dus die pagina's van MS helpen mij weinig.

Als ik tekst in NL, Frans, Duits of Engels instel is er geen probleem: spellingcontrole werkt en er staat ook een vinkje voor.

Als ik een Italiaanse tekst typ en dus op Italiaans instel werkt spellingcontrole niet (er staat ook geen vinkje voor Italiaans). Er moet dus duidelijk iets gekocht worden, een taalpakket Italiaans, wellicht?

Hoe en waar doe ik dat, en is er wellicht een geodkopere oplossing, want zoveel mail schrijf ik niet in het Italiaans.

Is dit wat? https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=14813

Er staat daar:

De downloads voor deze update bevinden zich in het onderstaande gedeelte Bestanden in deze download. Hieronder vindt u de lijst met talen en de naam van het bijbehorende bestand dat u moet downloaden.

Daaronder staat weliswaar italiaans, maar dieis niet aanklikbaar of zo.

Italiaans
(OfficeLP2007SP1-kb936982-fullfile-it-it.exe)

Ik begrijp je niet goed. Als je op jouw link klikt, dan zie een grote rode rechthoek met daarin de witte tekst : "downloaden". Als je die aanklikt, dan wordt er een installer gedownload van ruim 50 MB, bevattende alle talen.

Laatst bewerkt:
Wij praten mogelijk langs elkaar heen. Je moet NIET voor Italiaans kiezen op de dowdnloadpagina, dan wordt alleen de tekst op de downloadpagina in het Italiaans weergegeven. Je moet gewoon, terwijl de websitepagina in het Nederlands wordt getoond, op die downloadknop drukken en het pakket downloaden en daarna op de .exe klikken om het pakket te installeren.

Van tijd tot tijd dat is via windows updates met talen, voor Office mogelijk te krijgen maar eens als je zoiets weigert ( heb zelf ook zo gedaan ! ) en aantal talen als je weigert in dit geval inderdaad op die manier zoals gast0225 dat verteld hier heeft moet en mogelijk is ( tal-pakketten downloaden ! ) ...
Vervolgens later na installatie, gewenste talen zie je wel in je Office onderdelen zoals Word/Exel/ ...etc.. welke je gebruiken ook kan ..

Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid, want ik raak de draad kwijt: ik ben geen computer-nerd, dus die pagina's van MS helpen mij weinig.
Om toch nog even op je computer-nerd opmerking terug te komen. Neem een keer de tijd om een stukje uit de link te lezen. Zie bijvoorbeeld hieronder wat ik uit de link in berichtje 2 heb overgenomen. Als iemand op de Helpmij jou dat in zijn eigen woorden zou willen uitleggen dan zou dat niet veel anders worden dan dat Microsoft het beschrijft. (het vetgedrukte stukje tekst uit het voorbeeld.) Dat heeft dus weinig met wel of niet Nerd zijn te maken, maar simpelweg dingen uitvoeren die stap-voor-stap worden beschreven.

Taalspecifieke opties inschakelen

Als u in programma's van Office 2007-versie wilt werken met taalspecifieke opties voor een taal, moet u eerst controleren of de gewenste taal op de computer is geïnstalleerd. Zie Downloads van LIP-pakket (Language Interface Pack) van Office als u een taalpakket voor een bepaalde taal nodig hebt. Vervolgens moet u de gewenste taal inschakelen. Welke taalspecifieke opties worden ingeschakeld, is afhankelijk van de ingeschakelde taal of talen en de programma's waarmee u werkt. Mogelijk moet u ook de taal van uw toetsenbord wijzigen. Zie Toetsenbordindelingen voor andere talen activeren voor meer informatie.

Klik op Start, klik achtereenvolgens op Alle programma's, Microsoft Office, Microsoft Office-hulpprogramma's en op Taalinstellingen voor Microsoft Office 2007.

Klik op het tabblad Talen voor bewerken.

Ga naar de lijst Beschikbare bewerkingstalen, selecteer de taal die u wilt inschakelen en klik op Toevoegen.

De taal wordt toegevoegd aan de lijst Ingeschakelde bewerkingstalen en alle taalspecifieke opties die beschikbaar zijn in programma's van Office 2007-versie worden ingeschakeld.

OPMERKING Als u een toetsenbordindeling inschakelt voor een taal in Microsoft Windows, wordt de taal automatisch toegevoegd aan de lijst Ingeschakelde bewerkingstalen.

Ik had die stappen gevolgd, hoor... ;) En gelukt.

Nu Servicepack geïnstalleerd, maar daarna doet de computer raar: als ik word start valt internet uit.

Ook systeemherstel doet het niet meer.

Hoe verwijder ik dat servicpack?

Configuratiescherm, Programma's en onderdelen al bekeken? Je hebt het pakket bij Microsoft gedownload en niet van een site als Softonic?
Wanneer had je systeemherstel voor het laatst gebruikt? (m.u.v. vandaag dus)

Laatst bewerkt:
Heb ik bekeken, maar daar staat hij niet bij. Bovendien zegt MS dat je hem niet kunt verwijderen. Er is wel een Tool voor SP2 en3, maar die durf ik niet te gebruiken, want ik heb SP1 geïnstalleerd. Dat is een 32-bits SP, net als Word, zou dat het probleem kunnen zijn? Ik heb Win10/64. Word deed het daarvoor wel prima.

Waarom werkt systeemherstel niet?

Bij opstarten krijg ik nu steeds de foutmelding 0x00021a. Oplossingen op internet snap ik niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan