Vereiste vermeldingen van Windows Sockets ontbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvieeeee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2016
Berichten
2
Hallo,

ik heb al enkele jaren een Fujitsu Storagebird Lan 2, maar gebruik hem al enige tijd niet. Nu ik bestanden nodig heb die erop staan, probeer ik er terug op te geraken, maar dit lukt niet.
Als ik dan het probleem probeer op te lossen komt dit: "De voor netwerkverbindingen vereiste vermeldingen van Windows Sockets ontbreken in het register."

Ik heb al gezocht en enkele dingen geprobeerd, maar niets werkt. Het apparaat verschijnt ook niet als ik naar 'Netwerk' ga.

Ik heb nu Windows 10 en toen ik hem vaak gebruikte had ik Vista of Windows 7. Misschien heeft dit er iets mee te maken?

Kan iemand me aub helpen?
 
Uit dezelfde link van mamamana komt nog een tip, mogelijk zinvol als de fix 1 en fix 2 uit die link niet helpen:

[...]in “programs and features” under control panel, then i saw that the problem computer does not have “smb 1.0/cifs file sharing support” installed.
I checked it to install, then restart, and voila, everything works ok now.

Even uit mijn hoofd vertaald, dus dingen kunnen anders heten dan ik hier onder schrijf:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl
Klik op "Windows onderdelen toevoegen en verwijderen"
Kijk of je iets tegenkomt (kijk de hele lijst na) waar "smb 1.0/cifs file sharing support" staat (of minstens iets met smb 1.0 en/of cifs) en schakel die in.
Herstart de computer na afloop.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk is dit bruikbaar eerst fix 1 en dan fix 2. Weet ook niet of het helpt.

http://www.kapilarya.com/windows-so...-required-for-network-connectivity-is-missing


--> ik had fix 1 al geprobeerd, maar deze werkte niet. Dan heb ik fix 2 geprobeerd, maar net bij de voorlaatste stap kwam er een melding dat dit niet kon door groepsbeleid...
Weet u hier een oplossing voor?

Uit dezelfde link van mamamana komt nog een tip, mogelijk zinvol als de fix 1 en fix 2 uit die link niet helpen:



Even uit mijn hoofd vertaald, dus dingen kunnen anders heten dan ik hier onder schrijf:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl
Klik op "Windows onderdelen toevoegen en verwijderen"
Kijk of je iets tegenkomt (kijk de hele lijst na) waar "smb 1.0/cifs file sharing support" staat (of minstens iets met smb 1.0 en/of cifs) en schakel die in.
Herstart de computer na afloop.

Tijs.


--> dit vakje is al ingeschakeld, hier kan het dus niet aan liggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan