Bestandsnamen automatisch opslaan in lijst in Excel + keuze nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

sien1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2016
Berichten
1
Hallo;

Ik probeer te zorgen dat de automatische nummering voor facturen die we opmaken; correct gebeurd. Het probleem is dat ik vier sjablonen gemaakt heb; namelijk 1 per soort factuur (steeds zelfde producten per sjabloon).

Mijn vraag is dus hoe kan ik in mijn code (visual basics zie onderaan) ervoor zorgen dat mijn facturen die ik maak; met de nieuwe bestandsnaam 2016001...; dat deze telkens ook automatisch in een excellijst worden opgeslagen?

Mijn tweede vraag hoe kan in de code (macro van mijn sjabloondocument) dan eventueel telkens gezocht worden in die lijst van reeds gebruikte factuurnummers om dan het eerstvolgende nummer te kiezen als factuurnummer voor mijn nieuwe factuur die ik wil maken.

Dit zou ik dan in elk sjabloon willen gebruiken; zodat er telkens het eerstvolgende nog vrije nummer gebruikt wordt..

Onderstaande is de code die ik tot nu toe gebruik.

Code:
Sub VolgFact()
Range("E4").Value = Range("E4").Value + 1
Range("A14:A43").ClearContents
Range("E2").Value = Date
End Sub

Public Sub OpslBestand()
Dim NieuwFact As Variant
'kopiëren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "C:\Users\sien\Desktop\Website\FA werkmap\Facturen" & Range("E4").Value & ".xlsx"
ActiveWorkbook.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub

Hartelijk bedankt alvast, hopelijk is de vraag wat duidelijk;

Groeten sien
 
Ik kan weinig logica vinden in deze opzet. Wat je kan doen is een procedure maken die in een apart bestandje de factuurnummers bijhoudt.

Zoiets kan het dan worden

Code:
Sub VenA()
Workbooks.Open "D:\Temp\Factnrs.xlsb"
With ActiveWorkbook
    With .Sheets(1)
        lnr = Application.Max(.Columns(1)) + 1
        .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = lnr
    End With
    .Save
    .Close
End With
[E4] = lnr
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan