• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

soort van voorwaardelijke opmaak Excel 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmore

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2016
Berichten
2
Beste lezers,

ik heb eens een vraag, werk voor mijn hobby veel met Excel en voer het vaak allemaal handmatig in, maar is daar geen makkelijkere manier voor?

ik heb voor mijn hobby enkele keuzes, (1 t/m 5), en die staan voor een bepaald artikel, nu moet ik dat telkens handmatig invullen, per cel. mijn vraag is dus eigenlijk is het mogelijk om tegen Excel te zeggen als "Cel A5" 5 is dan moet er in B5 artikel naam staan en in C5 arikel prijs staan. kan iemand mij hier mee helpen? elke keer handmatig invoegen vergt veel tijd, tijd die ik eigenlijk niet heb.
 
Post eens een voorbeeldje dan krijg jij per kerende zeker een antwoord.
 
Probeer de functie VERT.ZOEKEN eens.
Met een voorbeeldje kunnen we specifiekere aanwijzingen geven...
 
cobbe,

echt een voorbeeld gaat nog lastig worden.

ik maak gebruik van diverse code's zoals 1001,1002,2001,2002,2003. elke code staat voor een bepaald artikel.
1001 = Uurtarief €25,00
1002 = Kilometers €0,19
2001 = Materiaal A €1,50
2002 = Materiaal B €3,00
2003 = Materiaal C €5,50
en dit gaat door tot 2402

Nu heb ik een lijst liggen met alle materialen en prijzen, en vul ik dit telkens handmatig in, maar voor sommige klussen is dat echt een tijdrovend iets.
de vraag is dus, als ik 2001 invul moet de rest er allemaal automatisch achter komen te staan.

ik zal kijken of het lukt om deze week een mooi voorbeeld online te krijgen. hopelijk kunnen jullie hier al iets mee.
 
Ik heb voor u een voorbeeldbestandje gemaakt.
De verschillende prijzen staan in tab Data.
 

Bijlagen

  • prijzen_ophalen(cobbe).xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 11
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan