Ik zoek een goede gamecomputer voor mijn zoon max. 1000e. Waar moet ik op letten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wendy1967

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2016
Ik zoek een goede gamecomputer voor mijn zoon. Maximaal 1000 euro.
Ik had zelf al Medion Akoya P5375 H en Medion Akoya P5394 G op het oog.
Het verschil van beide is i5 en i7 als processor, echter heeft de i7 naar mijn idee een mindere grafische kaart (geforce gtx 745 t.o.v. de i5 met een geforce gtx 960). Hij speelt voornamelijk Minecraft.
Wie kan mij helpen?

Een i5 is voldoende, games maken geen gebruik van hypertheading die een i7 kan leveren en een 960 is redelijk.

videokaart is belangrijk en ram als hij ook wilt skype en zeker voeding en de case koeling

Bedankt voor uw antwoorden. Duidelijk een i5 dus, maar nu op de laptop hapert minecraft redelijk vaak en de hackers zijn vaak sneller dan hij.
Hij heeft inmiddels al een betere muis maar volgens een vriend zou een pc makkelijker zijn de hackers te verslaan.
Heeft u daar ervaring mee ? Is dan gtx 960 goed genoeg ?

Een GTX 960 is een snelle videokaart. Bij de MM kost de machine Klik

Van hetgeen je overhoudt van het budget gaan we chinezen ?

Ter geruststelling :

Systeemeisen Minecraft - Minimum
Processor: Core i3 / AMD A6
RAM: 4 GB of meer
Videokaart: Nvidia GTX 750 / AMD R7 240

Systeemeisen Minecraft - Max/Ultra Details
Processor: Core i5 4440 / AMD FX-6100
RAM: 8 GB @ 1600 Mhz of meer
Videokaart: Nvidia GTX 760 / AMD R7 270x

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je advies. Dan word het deze computer.
Mijn zoon betaald hem zelf dus sorry helaas zit een chinees er niet in.
Maar evengoed bedankt voor je reactie!

Wat de videokaart betreft : kijk hier en zie dat de 960 (zelfs) 1 'trapje' hoger zit dan de voor ultra beleving aanbevolen 760.

Weet je zeker dat het die Medionmachine wordt? Open eens een nieuw topic en stel daar de open vraag :

Ik wil graag een gamecomputer, mijn budget is 1000 €. Wat is de best mogelijke samenstelling?

Het zou mij niet verbazen als er een nog 'leuker' machine door iemand wordt gevonden.

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt voor uw antwoord.
Daar gisterenavond de actie verliep bij MM hebben wij toch besloten voor de Medion te gaan met 960 videokaart.
Ik ga idd de vraag stellen want als blijkt dat iemand anders een betere computer kan aanbevelen dan gaat deze gewoon terug naar MM ;-)

Nou,......... is dat zo? Als ik diezelfde machine vandaag bij de MM bekijk, dan kost íe € 999, terwijl Wendy gisteren volgens mij voor 839 of 849 of zoiets, toe heeft kunnen slaan?
Als 999 121% is, dan is 825 100% en dan is de BTW actie dus nagenoeg keurig door de Mediamarkt uitgevoerd, al moet ik toegeven dat ik niet meer precies weet wat de machine gisteren nog kostte. Ik dacht iets van 835 / 839 of 845 / 849. (Klopt dat Wendy?) Da's dus bijna 21% minder dan wat 'ie vandaag kost.

Laatst bewerkt:
Ik heb de uitzending nog niet bekeken, (zeker niet omdat je eerst door reclameblokken heen moet. 'k heb wel betere dingen te doen ;) :D ) maar waar maak ik volgens jou dan de denkfout? De machine kostte tijdens de actie iets van € 845 of zo. (ik weet het niet precies meer). Klik je vandaag op deze machine dan kost 'ie € 999,--. De prijs van gisteren en de dagen ervoor, is toch precies (bijna precies) de 21%.

Ok, ik heb toch ook maar even wat research gedaan en daarnaast 10 minuten uitgetrokken om die Kassa uitzending v.w.b. de MM te bekijken. Ik adviseer je hetzelfde (even Googlen) te doen! Als je nu op dat typenummer gaat zoeken in Google, dan kost het ding gewoon € 999. De prijs die TS gisteren betaalde (rond de 850) is toch aanzienlijk minder dan wat de machine ELDERS en ook NU bij de MM kost.
Overigens jammer, dat je de naam Thomas gebruikt(e)..............
btw : geloof jij alles wat in de kranten en op televisie wordt verteld, ik alllllllannnnnnngggggg niet meer ;) :D

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie. Het klopt idd. De computer is nu 999,-
De btw is 21 procent maar is echt 17,36 procent. Ik heb nu 829,81 euro betaald.
Bedankt!

Ook mijn strijkijzer hier gekocht. 216 euro kost hij overal. Heb hem nu met de BTW actie voor 178,50 euro.
Je moet alleen nagaan of ie niet ergens anders goedkoper is. Maar echt bij niemand onder de 216 euro. Dus bij mij werkt MM. :thumb:

Lange Pier zal nu wellicht ook niet meer blindelings alles geloven wat op de Televisie in consumentenprogramma's wordt verteld. Het is denk ik te vergelijken met het w w w : typ een productnaam in en voeg het woord "ervaringen" toe: je zal vele tientallen ontevreden kopers "aan het woord zien / horen", maar de overgrote meerderheid die tevreden is, kom je op het w w w maar zelden tegen. Zo ook bij Kassa denk ik.
Overigens twijfel ik er geen seconde aan dat de MM bij een bepaald percentage van hun producten wél die truuk heeft uitgehaald -> voor de actie de prijs verhogen zodat tijdens de actie de prijs hetzelfde is als vóór de actie.
Echter, ik ben niet zo dom om te denken dat dat voor alle producten van toepassing was. Gelet op de huidige prijs van de computer die jouw zoon heeft gekocht en gelet op de rpijs die de MM tot zondagavond vroeg, heeft hij een goede deal gemaakt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan