nieuw geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop het écht voor TS. :D

Bescheiden 'horror'verhaaltje : mijn voorlaatste computer was er één van Alternate met een Asus P5K-E (dacht ik) moederbord.
Bij het samenstellen op het w w w de QVL lijst van dat plankje van Asus uitgeprint en 'leuk' geheugen (van Kingston) uitgezocht.
4 dagen na de internetbestelling werd ik gebeld door de assemblage afdeling van Alternate dat ze het geheugen niet werkend kregen en of ik akkoord kon gaan met ander geheugen........
Ze hadden zelfs contact opgenomen met Asus Europe, doch ook die wisten niet waarom die 2 (qvl gecertificeerde) reepjes niet werkend waren te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Helaas deze erin gedaan en het werkt niet Kingston HyperX Fury 8 GB DIMM DDR3-1600 zwart 2 x 4 GB
 
stanley1: Wel de MemOK! knop gebruikt na het aanzetten van je systeem? En in welke slots had je die 2 modules gestopt? De handleiding (zie eerdere posting van mij) geeft aan hoe je (met 2 modules) ze moet plaatsen...

Tijs.
 
Helaas deze erin gedaan en het werkt niet Kingston HyperX Fury 8 GB DIMM DDR3-1600 zwart 2 x 4 GB
Wat soms ook wel handig werkt bij 'kieskeurige' machines v.w.b. geheugenreepjes (maar lees eerst het laatste bericht van Tijs aandachtig door) is de machine onder de arm meenemen naar een lokale pc winkel, 'm daar op de balie zetten, zeggen hoeveel RAM je erin wil hebben en een minuut of 15 tot 45 geduldig wachten. (Bijna) gegarandeerd dat je na dat wachten met een werkende machine, waarin nieuw geheugen zit, de winkel verlaat.
 
Nog 3 toevoegingen:
a. Ik zie dat geheugen dat jij gekocht hebt niet op de 2 QVL's staan en is ook geen geheugen dat in de link van Jackall wordt genoemd.
b. Ik meen te zien in de QVL's dat, als de individuele geheugenmodules groter dan 1 GB zijn (dus 2G/stuk of 4GB/stuk) het dubbelzijdig geheugen moet zijn. Aan de foto's op Internet/Google kan ik zo snel niet afleiden of wat jij gekocht hebt single-sided of double-sided geheugen is. Is het enkelzijdig geheugen, dan ga ik dus (o.b.v. de QVL's) ervan uit dat het moederbord er niets mee kan.
c. 2 geheugenmodules moeten óf in de 2 zwarte óf in de 2 blauwe geheugenslots op het moederbord geplaatst worden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Thijs heb ik allemaal geprobeerd
gast0225 ik denk dat ik dat maar ga doen
Misschien een domme vraag maar moet ik misschien me bios update?
 
Tja, da's een goeie vraag. Afhankelijk van de ouderdom van de huidige biosversie én de fabricage / releasedatum van sommige geheugenreepjes op de qvl, zou dat een optie kúnnen zijn. Als het mijn machine was, dan nam ik 'm even onder de arm........... Ik zou nl. gek worden van frustatie om elke keer maar weer terug te moeten naar de winkel voor ander geheugen, daar waar ze vermoedelijk wél werkend geheugen in een ander doosje hebben liggen. Alleen wélk doosje op wélk schapje? Dan ben jij als je het zelf doet, misschien al 5x terug geweest om te ruilen, terwijl als de machine daar open ligt, het een kwestie van een paar soorten uitproberen is.
Ik verwacht niet dat ze geld zullen vragen voor het plaatsen (een goede lokale pc boer doet dat meestal niet, die wil graag tevreden klanten die ook weer terugkomen)
 
Laatst bewerkt:
@stanley1: Is het enkelzijdig of dubbelzijdig geheugen, zie posting #25 én dat op de link van Jackall de 2GB en 4GB modules beiden dubbelzijdig geheugen zijn...
Als het deze is (moet haast wel, want er is maar 1 variant Fury Black in 4GB /module) dan is het enkelzijdig geheugen, zie pagina 2(!)

Tijs.
 
Lange Pier gaf al aan dat hem (op dat moment) niet duidelijk was of het ss of ds geheugen moest zijn,
[...]ss of ds zou nog een issue kunnen zijn.[...]
maar de QVL's lijken duidelijk naar ds geheugen te hinten (zie mijn 'analyse' van de QVL's daaromtrent in posting #25).

Dus op zoek gaan naar dubbelzijdig geheugen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan, en bedankt voor de terugmelding.

Wel nog even deze vraag de status opgelost geven. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan