nieuw geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stanley1

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Berichten
95
Als ik nieuw geheugen in mijn computer plaats start ie niet op
mijn computergegevens zijn :
Overzicht
Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Core i5 650 @ 3.20GHz 31 °C
Clarkdale 32nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. P7P55D (LGA1156) 32 °C
Grafisch
SyncMaster (1680x1050@60Hz)
1024MBATI AMD Radeon HD 5700 Series (Sapphire/PCPartner) 35 °C
Opslag
465GB Samsung SSD 850 EVO 500GB ATA Device (SSD) 27 °C
931GB Western Digital WDC WD10EARS-00Y5B1 ATA Device (SATA) 27 °C
Optische schijven
HL-DT-ST BD-RE BH10LS30 ATA Device
Geluid
VIA HD Audio
Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Het geheugen dat ik er in wil plaatsen ziijn twee van 8 gb ddr3-1600(pc3-12800)cl9 1.5v volgens de moedrbordgegevens zou hij die aankunnen.
Maar hij geeft dan alleen allerlei fouten aan zoals :drivercorrupt,page faultkernel security system read.
Iemand een idee wat ik kan doen?
 
Laat ik DIE nou net NIET tegenkomen in de lijst. (of kijk ik ergens overheen?)
 
Laatst bewerkt:
Hoi stanley

:( Volgens mij kan helemaal niet DDR3 1600 ....:( maar wel DDR3 1066 / en 1333 ..

Bron ==>> KLIK << Lees maar hier dus net zoals gast0225 dat ook bedoelt, afhankelijk is welke type geheugen :D
sxk7e1.jpg



oeps sorry gast0225 ...wist ik niet dat jij nog bezig was ...:(
 
Laatst bewerkt:
Staat in de QVL geen 8GB reepjes, lijkt mij ook sterk dat die CPU die ondersteund.
Kan max. 16GB in, waarom je dat wil?
Als je veel rendeert is het aan te raden, voor gamen en office heb je aan 8GB genoeg.

Omruilen voor 2 setjes van 2 x 4GB, heb je ook dual-channel voor de band breedte.

Snelheid maakt geen ruk uit en het zijn geen MHz.......
 
Laatst bewerkt:
Maaaaaar, je schreef dat volgens de moederbordgegevens het moederbord het aan zou moeten kunnen. Waar staat dat?
 
op hun site staatMemory Features

Dual-Channel DDR3 2200(O.C.) / 1600 / 1333 / 1066 support

The motherboard supports DDR3 memory that features data transfer rates of 2200(O.C.) / 1600 /1333 / 1066 MHz to meet the higher bandwidth requirements of the latest 3D graphics, multimedia, and Internet applications. The dual-channel DDR3 architecture enlarges the bandwidth of your system memory to boost system performance.
 
Ja, ik ook :D en de mem support lijst die dan wordt getoond, (zie eerder bericht / link) vermeldt NIET het geheugen dat jij noemt.
 
Laatst bewerkt:
Troost : ik heb ooit een machine gehad (waarin een Asus mobo zat) waarbij volgens de Asus website een bepaald type geheugen (én grootte) wél zou worden ondersteund. Geheugen gekocht en......... niet dus! Sindsdien voor mij geen Asus mobo's meer.
 
Ieder geval bedankt voor het meedenken .Ga ze van de week omruilen.
 
Ach, als je Kingston of Crucial 2 x 4 GB ruilt voor je wat je nu hebt aangeschaft zal het vast wel goedkomen......
 
Niet dat het er nu nog toe doet, maar de handleiding zegt 2 dingen:
a. max. geheugen dat je op het moederbord kwijt kunt is 16 GB, maar
b. "You may install 1GB, 2GB and 4GB unbuffered and bufferd non-ECC DDR3 DIMMs into the DIMM sockets"
8GB DIMMs kunnen niet gebruikt worden (zie b.), dus 16 GB moet (vlgs. de handleiding dan toch) mogelijk zijn, maar dan moeten alle 4 memory slots zijn gevuld met 4GB DDR3 DIMMs.

Verder praat de handleiding op pagina 2-24 over de MemOK! switch, dus (lees maar na) geloof ik er in dat als je 4x4GB dezelfde DDR3 modules koopt die niet op de QVL staan (er staan geen 4GB modules op de QVL...) dat het met die knop in orde moeten kunnen komen om alsnog 16GB intern geheugen te hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zie ze van Samsung en Kingston staan.
Zou ook vreemd zijn als het mobo/cpu 16 GB zou ondersteunen zonder dat er 4GB reepjes in kunnen, ss of ds zou nog een issue kunnen zijn.
 
Ik heb alleen paren gezien (dus 4096MB, maar dan als een kit van 2x2GB), maar mogelijk heb ik er overheen gekeken. Linksom of rechtom: Via die MemOK! switch zouden alle setjes van 4x4GB DDR3 DIMMs moeten kunnen werken (naar ik aanneem dan liefst wel 4x dezelfde modules).

Tijs.
 
Deze moederbord kan max 4x 4GB aan (totaal 16GB)
100% garantie dat deze wel werken op jouw mobo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan