Besturingssysteem gemaakt door java

Status
Niet open voor verdere reacties.

arismendy

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2015
Berichten
82
hoi ik vraag mij egelijk af of je met java een eigen Besturingssysteem kan maken voor ik begin java te leren het moet geen Besturingssysteem als windows 10 of 7 maar gewoon zoals de eerste windows 1.0 of de eerste apple Besturingssysteem
 
C/C++ is eigenlijk je enige keus voor echt low-level werk. Java heeft een bytecode interpreter nodig die je vervolgens eerst zou moeten schrijven in een andere taal. Misschien zou je het voor elkaar kunnen krijgen met een compiler van java naar llvm of iets dergelijks.

Wat je wel zou kunnen doen is bouwen op een barebones core met java runtime en dan zelf de hogere functies implementeren, maar niet het echte low-level werk (alle drivers, geheugen management, disk management, kernel-space, etc. etc.).
 
Uhm, ik bewonder je ambitie maar als je Java nog moet leren is een compleet besturingssyteem wel erg veel gevraagd hoor...
 
Bedankt allemaal voor je antwoorden. Als julie meer ideën hebben over deze onderwerp plaats ze maar hoor.
Ahja ik heb deze onderwerp of vraag gesteld omdat als je bv een programa maak of de layout in java en dan verwijder je u besturingsysteem en dan maak je er en bootable van je programma dan heb je er eigelijk ook een zogezegd een simpele besturingssysteem gemaak in java? Is het wel mogelijk?

Bv deze google app https://play.google.com/store/apps/details?id=com.borqs.freehdhome&hl=nl
Mischien kan je van deze programa een bootable maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan