Excel Naar App

Status
Niet open voor verdere reacties.

txpxreckless

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2015
Berichten
35
Hey,

Iemand die mij kan helpen om van de basis in een excel bestand een kleine app te ontwerpen.
Het excel doet perfect wat ik wil, maar het zou makkelijker zijn om er een app van te hebben.

Groetjes
Reckless
 
Vind je het erg als ik hier geen touw aan vast kan knopen?
 
Een goede uitleg van wat je wilt belangrijk en een voorbeeld document kan daarbij handig zijn.
Maar van een Excel bestand kan je geen app maken. Een App (Applicatie) is een op zichzelf staand programma dat werkt op zowel een desktop pc als een tablet en/of telefoon.
 
Ja maar excel is qua basis hetzelfde, met de formules enzo.
Ik heb een jaar programmeren gehad op school, maar ik bakte er helemaal niets van. Ik snapte nooit hoe ik er mee moest beginnen.
Daarom zoek ik dus iemand die me er een beetje mee kan helpen.
 
Als je niet kan uitleggen wat je wilt maken zal niemand je kunnen helpen. En van wat vind je Excel in de basis hetzelfde?
 
Bekijk bijlage loon_cdp.xlsx
Ik vind het gebruik van de formules de basis van programmeren.
=als(voorwaarde, waar, onwaar)

programmeren:
if condition is true

then

else


het zou gaan over een programma om men loon te berekenen.
 
Je wilt dus zelf een spreadsheet programma maken?
 
Dat is dus een plaatje van hoe het eruit zou moeten zien. Je zal eerst moeten bepalen op welk platform het moeten gaan werken. Als dat Windows is en je wilt er een echte app van maken zal je je moeten verdiepen in Visual Studio en dan met name de talen C# met XAML, C++ met XAML en Java Script met HTML.

Daarnaast dien je een FO (Functioneel Ontwerp) te maken voor de hele workflow van wat je in je plaatje laat zien, inclusief alle regels die moeten worden gevolgd. Dat geldt trouwens voor iedere app of programma dat je zou willen maken. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik denk dat je met die simpele vraag al veel te hoog grijpt.

Ik denk ook niet dat je echt een app wilt maken maar gewoon programma waarin je de gegevens zoals in je plaatje kan invoeren en die automatisch bepaalde berekeningen uitvoert. Dan kan je gewoon in Exel doen, eventueel aangevuld met wat VBA (Visual Basic for Applications), de programmeertaal binnen de Office producten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan