Gekoppeld bluetooth apparaat werkt niet onder windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

verheijp

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
10
Hallo,

Ik wil muziek streamen vanaf mijn laptop (HP Probook 6560b met windows 8.1) naar een bluetooth speaker. Ik heb bluetooth en detecetering aanstaan, de speaker is gedetecteerd en staat ook bij mijn apparaten. Maar de speaker verschijnt niet bij de afspeelapparaten en kan ik dus niet kiezen als afspeelapparaat. Enig idee waar dat aan kan liggen? Heb al veel geprobeerd, drivers bijgewerkt. Bluetooth verwijderd en windows automatisch opnieuw laten detecteren en installeren. Windows apparaatbeheer geeft aan dat alles goed werkt... ik weet het niet meer.

Ik hoor graag.

Groeten, Peter
 
Hoi verheijp


Is het niet zo dat je op boxen ( speakers ! ) een knoopje hebben moet om contact te resetten ?? :(

welke speakers precies zijn ze ?
 
Hoi Royonix,

Dat klopt en die heb ik natuurlijk ingedrukt om de pairing tot stand te brengen. Ik twee verschillende speakers, de Beoplay A2 van B&O en de Soundlink Mini van Bose. Beiden kan ik koppelen en zie ik bij apparaatbeheer maar zie ik niet bij afspeelapparaten. Ik probeer uiteraard maar 1 speaker tegelijk te koppelen en te streamen.

Peter
 
Dan ergens met BlueTooth ontvanger/zender niet met instelling goed is :( ? of andere USB poort proberen ?

ehmm :eek: twee verschillende speakers ? in dit geval ik weet niet of lukken zal, hoe dan ook en ieder geval met een sowieso wel verbinding maken moet lukken ..
 
Laatst bewerkt:
Hi nog eens :D

Kan je evt. ook jouw BlueTooth zend/ontvanger ook resetten ?? ....:( misschien helpt dat ?
 
Die is ingebouwd in mn laptop, geen diee hoe ik die reset. maar heb de bluetooth driver al een keer verwijderd en door windows opnieuw laten detecteren en installeren dus hoe hard kun je resetten?
 
Ingebouwde bluetooth ..och oke dan ...:( in dit geval heb ik niet veel ervaring met op die manier bluetooth instellingen ( :eek: sorry ? ) .. en ben bang dat hier wel iemand anders je betere een tip kan geven ...:(

Op andere kant ik kan je alleen maar nog voorstellen dat je evt. driver-BlueTooth helemaal verwijderen kan Laptop her-starten dan moet je, en laatste driver opnieuw downloaden en installeren misshien komt dan goed met boxen verbinding ...

Driver kan je downloaden ( neem ik aan dat je zoiets weet en hoe dat moet ...toch ? :( ) ===>> KLIK HIER !
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
@ Royonix: Heb ik inderdaad ook geprobeerd, lever niets op helaas.

@ Manama: Heb eerder al aangegeven welke ik heb: Bose Soundlink Mini en B&O Beoplay A2. Beide worden wel gedetecteerd en gekoppeld maar krijg ze niet te zien bij de afspeelapparaten dus ka ze niet kiezen om geluid naar te sturen. Je link over Windows Server lijkt me niet van toepassing...
 
En waar vandaan wil je muziek afspelen, gewoon MP3's op je systeem met de Mediaplayer of welk programma je dan ook gebruikt of d.m.v. Spotify e.d. ?
 
@ Terrarabo: probeer nu simpel een muziek stream vanuit mn browser, maar spotify kan ook. maakt niet zoveel uit. Ik kan mn bluetooth speaker niet selecteren bij afspeelapparaten.
 
Als ik van Spotify afspeel hoef ik alleen te pairen, hoef verder niks te selecteren.
 
Als ik spotify afspeel, krijg ik de muziek op mn laptop speakers. Normaal moet je dan on de system tray bij geluid het afspeelapparaat kunnen wisselen van laptopspeaker naar ander device.
 
OK

Allen, zowiezo bedankt voor het meedenken! Ik ben hier al paar dagen mee bezig maar is niet eenvoudig op te lossen...
 
Even alles gecheckt, je hoeft geen afspeel apparaat te selecteren. Staat er bij mij ook niet in. Ik koppel mijn Soundbar in dit geval gewoon aan mijn laptop of PC en kan alles afspelen, Spotify, Youtube, Mediaplayer en ga zo maar door.
 
merkwaardig. Ik heb ook veel gegoogled en zie dat veel mensen hier problemen mee hebben. Ik begrijp niet dat het bij mij niet werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan