Van CompactFlash naar SD en omgekeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Souris

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Berichten
43
Hallo,
...lange tijd geleden dat ik het zonder jullie hulp kon uitvogelen, tot nu.
Van een oude camera (recycled) heb ik nog een aantal CompactFlash (CF) kaarten, waarvan ik graag zou willen weten wat er op staat.
Mijn nieuwe computer (Windows 10) heeft alleen een SD-slot.
Mijn nieuwe printer (Epson XP750) heeft zowel een CF- als een SD-slot.
Je zou dus direct vanaf deze kaarten kunnen printen, maar voor deze optie ben ik niet in de wieg gelegd...
Een kaartlezer met verschillende slots en een USB-aansluiting zou een oplossing kunnen zijn.
De vraag is nu : omdat ik een paar CF-kaarten heb van 4 GB zou het mogelijk zijn om deze kaarten ook als extern opslagmedium te gebruiken.
(Foto's of documenten wegschrijven dus.)
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groetjes,
Souris
 
Hallo Peter,
...bedankt voor je reactie.
Keuze genoeg. Ze hangen zelfs bij Intermarché in 't schap.
Maar de vraag was : omdat ik een paar CF-kaarten heb van 4 GB zou het mogelijk zijn om deze kaarten ook als extern opslagmedium te gebruiken.
Ik hang dus de CF/SD-kaartlezer middels de USB aan mijn PC. De lezer wordt herkend als externe drive en afhankelijk van welk type kaart er in zit wordt deze gebruikt als externe opslag.
Of niet dus.
Zou je daar je gedachten eens over willen laten gaan ?
Bij voorbaat dank.
Groetjes,
Souris
 
Je had 'm al aangeschaft, als ik een kaart in de printer duw wordt die ook gezien als externe schijf, printer moet wel aanstaan uiteraard.
En je kunt hem via verkenner of nog handiger total commander als een schijf gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan