netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

ytdm

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2010
Berichten
8
Hallo ik heb een medion akoya s4214 en deze heeft een netwerkaart intel Centrino wireless-N 2230 deze doet het heel af en toe eens een beetje.nu wil ik deze gaan kopen Intel Dual Band Wireless-AC 7260 - PCIe Half Mini Card deze ondersteunt ook 5 GHZ Maar ik kan nergens vinden of dat hij gaat werken op deze laptop .
MVG Eric.
 
Vraag verplaatst van "hardware overige" naar "netwerkcomponenten".
 
Vraag mij af hoe je tot de conclusie bent gekomen dat het probleem wat je ondervindt door genoemde N 2230 komt en dat de oorzaak bijv. niet een slechte verbinding met de antenne-draad is, of een corrupte driver..?
Hoe heb je dat getest..?
Beschik je ook over een router die op de 5 Ghz werkt..? Want het signaal van 5 Ghz WiFi is aanzienlijk minder sterk dan op 2,4 Ghz op gelijke afstand...?
Ik zou denk ik eens contact opnemen met de helpdesk van Medion..
 
@Scrapheap, lijkt mij ook sterk dat er een PCIe poort is of mis ik iets ?
Verder sluit ik me geheel aan bij jou verhaal.
 
Als er Win 10 draait op bovengenoemde laptop is het aannemelijk dat het een probleem met het stuurprogramma is, dat komt veelvuldig voor onder Win 10...
 
klopt windows N 10 draait er op wat ik heb gedaan de kaart op nieuw te instaleren nieuwe drivers maar niets helpt deze laptop heeft al langer problemen met het netwerk.Even google geraadpleegd en er schijnen heel veel problemen te zijn met deze netwerkaart intel Centrino wireless-N 2230 in verschillende laptops. Dus hierom ga ik maar een nieuwe bestellen. jullie horen het of het geholpen heeft .
 
Ik zou, om problemen te voorkomen, even contact opnemen met Medion voor een alternatief voor ik iets bestelde.
Anders zit je straks met een nieuwe adapter die ook niet ( naar tevredenheid ) werkt...
Wellicht is een ext, adapter, in de vorm van een WiFi usb-stck, een alternatief, die werkt nl. zonder afhankelijk te zijn van de chipset-drivers van je moederbord.
De kans op succes is daarmee mijns inziens een stuk groter.
 
Sorry maar heb er gisteren een AC 7260 besteld ,Ik gebruik nu al een poosje een WiFi usb-stck ik was hem zat.
 
Net geinstaleert en ik ben er zo blij mee even een snelheid test gedaan en hij loopt als een tierelier 120mb down en 12 mb Up en dat voor 27 euries
 
Laatst bewerkt:
:thumb::thumb:, heb jij even mazzel....:D, succes ermee :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan