USB stick krijgt foutmelding met ISO bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal,

Ik heb een USB stick versie 3 van 32Gb. merk Kingston DataTraveller

Telkens als ik een ISO bestand wil laden krijg ik als Foutmelding: Kan niet kopieren, Kijk Uw USB-Apparaat na en of Uw ISO Bestand

Dat ISO-bestand wordt overigens geladen met Microsoft Windows7 USB/DVD Tool.exe

Ik heb de USB-Stick al meerdere keren geformatteerd (NTFS)

Wat staat me nu nog te doen ?

MVG
Jan Filarski
 
Wat versta jij precies onder "laden"? Die iso er naartoe 'kopiëren' of wil je vanaf een bepaalde lokatie de .iso daar 'uit laten pakken'?
Over wat voor iso hebben we het, een Windows installatie iso?
 
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,
Ja inderdaad wil ik mijn ISO-Win10 PRO 64 bit NL bestand naar de USB-Stick kopieren om het daarna vanaf de USB-Stick uit te pakken en te kunnen installeren. Overigens met MS Windows7-USB/DVD Tool.exe
En nu lukt dat kopieren van dat ISO-bestand naar de USB-Stick niet.
Ik hoop het zo duidelijk genoeg te hebben omschreven.
Mvg
Jan Filarski

Hallo Lange Pier,e USB
Ik heb wel eens naar Rufus gekeken, maar ik snap niet helemaal hoe er mee te werken.
Want volgens mij maakt Rufus de USB-Stick alleen maar "zelfopstartbaar" en kopieert hij niet het ISO-bestand naar de USB-Stick.
Hoe moet je dat ISO-bestand er dan op krijgen? En moet het voor- of later dan dat zelfsopstartprogramma ? Of vraag ik nu iets doms?
Mvg
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens goed naar de gebruikers interface van dat progje, bij "ISO" zoek je die ISO op.
 
daar dus klikken net als op het plaatje...
Als je dat niet doet wordt Freedos erop gezet, idd wel startbaar maar verder geen bijzondere tools alles dan behalve de basis van Freedos
rufus051.jpg
 
ik zou het doen met een stick van 8GB max, ik vermoed dat die tools niet met hoger als 16GB overweg kunnen.
Zowel met rufus als die ms tool is niets mis mee om een opstartbare usb stick te maken.
 
, die Rufus kan sticks aan die nog niet eens bestaan.....

Modedit: Ongewenste aanhef verwijderd, ik wens persoonlijk normaal te worden aangesproken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb wel eens naar Rufus gekeken, maar ik snap niet helemaal hoe er mee te werken.
Want volgens mij maakt Rufus de USB-Stick alleen maar "zelfopstartbaar" en kopieert hij niet het ISO-bestand naar de USB-Stick.
Hoe moet je dat ISO-bestand er dan op krijgen? En moet het voor- of later dan dat zelfsopstartprogramma ? Of vraag ik nu iets doms?

Het is niks doms maar onwetendheid. Dat is wat anders ;)
Kijk naar het plaatje van Rufus. Kies bij de linkerpijl voor ISO image en klik dan op de knop waar de rechterpijl naar wijst om je ISO bestand te selecteren.
Rufus.jpg
 
Hallo Lange Pier

Het is inderdaad gelukt met Rufus

Wat een mooi programma is dat.

Hartelijk bedankt, voor uw raad,

MVG
Jan Filarski

daar dus klikken net als op het plaatje...
Als je dat niet doet wordt Freedos erop gezet, idd wel startbaar maar verder geen bijzondere tools alles dan behalve de basis van Freedos
rufus051.jpg

Bedankt andre@home
Rufus werkt uit de kunst. Je moet het maar even weten.
MVG
Jan Filarski

Het is niks doms maar onwetendheid. Dat is wat anders ;)
Kijk naar het plaatje van Rufus. Kies bij de linkerpijl voor ISO image en klik dan op de knop waar de rechterpijl naar wijst om je ISO bestand te selecteren.
Bekijk bijlage 259669

Bedankt edmoor
Rufus werkt perfect.
Waarom Win7 USB/DVD Tool niet werkt met dat ISO programma is me een raadsel, ik hoop dat iemand me dat nogeens vertellen kan.
MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rufus is super... ik bewaar de iso's en heb een paar usb stikjes en zet erop wat nodig is, (meestal*) geen gedoe meer met CD/DVD's die je bewaren moet.

*: sommige oude systemen hebben nog geen usb boot optie, daar heb je dan wel een CD DVD voor nodig (bijv om er een Linux servertje van te maken)
 
ik zou het doen met een stick van 8GB max, ik vermoed dat die tools niet met hoger als 16GB overweg kunnen.
Zowel met rufus als die ms tool is niets mis mee om een opstartbare usb stick te maken.

Ik geloof niet dat de grootte van een programma hierbij een rol speelt,

Maar het belangrijkste voor mij is dat het op de stick staat en werkt.

MVG
Jan Filarski

Wat versta jij precies onder "laden"? Die iso er naartoe 'kopiëren' of wil je vanaf een bepaalde lokatie de .iso daar 'uit laten pakken'?
Over wat voor iso hebben we het, een Windows installatie iso?

Hallo gast0225
Ik het die win10 op mijn stick gezet, en zal deze zo snel mogelijk installeren.
En hopen dat al die misselijkmakende fouten waar ik steeds tegen aan loop, tot een einde komen. Nou ja ..... einde (dat kan helemaal niet)
MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik geloof niet dat de grootte van een programma hierbij een rol speelt,

Dat speelt wel een rol. Als de stick op fat32 geformatteerd is kunnen er files van maximaal 4GB op.
Wellicht dat dat ook aanvankelijk een rol speelde. Iso's van 4,7Gb zijn geen uitzondering.
Met Rufus kan het zijn dat er een omweg is waardoor het wel lukt.
 
Hallo Kostenzer,
Ik heb de usb-stick van te voren geformatteerd naar NTFS, kon dus grote bestanden aan. Nee, daar zit het probleem niet in, denk ik. Hoe

Hallo Kostenzer 2
Hoewel een ander Iso bestand ook niet gekopieerd kon worden.
Mvg
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De stick wordt toch opnieuw geformatteerd.... dus maakt niet uit wat er eerst op zat....
 
Topic opgeschoond, Janfilarski, het is niet nodig om gericht naar een gebruiker in een apart bericht te reageren, kan makkelijk in 1 bericht.
Heb daarom diverse berichten samengevoegd.
 
Bedankt Jackall

Soms, komt het voor, dat ik een foutje maak (onvrijwillig) afsluiten van een berichtje vanaf mijn Telefoon.
Ik heb in m'n rechter hand een stramme ringvinger, die soms het toetsenbord raakt, waardoor het berichtje wordt verzonden.
Vandaar het tweede berichtje. (ik vond het niet netjes de vraag half beantwoord te laten)
Mijn Excuses hiervoor.
MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan